ساری- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور از فعال شدن کمیته ایمنی معادن ذغال سنگ در کشور خبر داد.

کمیته ایمنی معادن ذغال سنگ در کشور فعال شد

به گزارش قدس آنلاین،  نادعلی اسماعیلی ‌در این باره اظهار کرد: با تقویت بخش معدن می‌توانیم نقشی اثرگذار در توسعه معدن و اشتغال در این بخش داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور خوشبختانه حوزه معدنی دستخوش رکود صنعت در سال های اخیر نشده  و بعد از نفت، معدن می‌تواند تاثیرگذار در توسعه و شکوفایی اقتصادی کشور باشد.

اسماعیلی، تصریح کرد: ۹ هزار معدن فعال و غیرفعال در کشور وجود دارد که از این تعداد هزار و ۵۰۰ واحد فعال و مابقی غیرفعال و کمتر فعال هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور درباره سرنوشت معادن متروکه، گفت: قانون معادن برای شناسایی معادن متروکه کشور باید اصلاح شود که با اصلاح این قانون سرنوشت معادن متروکه و بلامعارض مشخص خواهد شد.

وی افزود: ۲۰۰ معدن ذغال سنگ در کشور وجود دارد که واحد معدنی کشور فعال بوده که باید نسبت به ارتقا تجهیزات ایمنی این واحدها اقدام جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشوربا اشاره به حادثه معدن یورت استان گلستان، خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی در مقوله معدن یورت گلستان به عنوان کمیته حقیقت‌یاب ورود جدی کرده است.

اسماعیلی اظهارکرد: با توجه به اتفاقات اخیر در معادن کمیته ایمنی معادل ذغال سنگ در کشور فعال شده و بازرسی ویژه از معادن ذغال سنگ استانهای مازندران، کرمان، خراسان جنوبی، سمنان و گیلان آغاز شده است.

وی با اشاره به۵۳ میلیارد تن ذخایر معدنی اکتشاف شده در کشور، افزود: میزان تولید سالانه این معادن بالغ بر ۲۷۰ میلیون تن است.

 رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور مازندران را از استانهای ذغال سنگ خیزکشور دانست و گفت:۵۰معدن ذغالسنگ در این استان وجود دارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.