نماینده آمریکا در سازمان ملل به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داد برای لغو قطعنامه ضد اسرائیلی شورای امنیت و به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی، تلاش خواهد کرد.

وعده‌های نماینده آمریکا به «نتانیاهو» درخصوص قطعنامه‌های ضد اسرائیلی و بلندی‌های جولان

  به گزارش «قدس آنلاین»،  رژیم صهیونیستی و آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه توافق کردند که برای لغو و بی‌اثر کردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینیان، همکاری داشته باشند.

به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» این توافق درپی سفر «نیکی هیلی» نماینده آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدارش با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدست آمد.

نتانیاهو در این دیدار همچنین از هیلی خواست تا دولت جدید آمریکا را متقاعد کند که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی از سوریه طی جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ را به رسمیت بشناسد.

هیلی نیز در این دیدار ضمن تکرار تعهدات آمریکا به اسرائیل، به نتانیاهو اطمینان داد که تلاش می‌کند رویکرد ضد اسرائیلی سازمان ملل را تغییر داده و دیگر شاهد قطعنامه‌هایی علیه آنها نباشند.

وی پس از دیدار با نتانیاهو و «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، از دیوار ندبه و تونل‌های زیر مجموعه مسجدالاقصی در قدس اشغالی بازدید کرد.

هیلی روز گذشته (چهارشنبه) برای اولین بار بعنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل، طی سفر ۳ روزه به فلسطین اشغالی رفته و بعد از دیدار با مقامات صهیونیستی، قرار است با سران تشکیلات خودگردان نیز دیداری داشته باشد.

حضور وی در فلسطین اشغالی چند هفته پس از سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به این منطقه و دیدار با مقامات اسرائیلی انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.