رشت_ مدیرکل دامپزشکی گیلان با تائید سلامت کامل گوشتهای توزیع شده در مراکز عرضه معتبر استان گفت: مردم می توانند بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند.

گوشت های توزیع شده در مراکز معتبر آلوده نیستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی گیلان، دکتر سهراب عاقبتی گفت: کلیه کشتارگاههای صنعتی استان مجهز به سیستم پیش سرد کن هستند و گوشت دامهای ذبح شده پس از ۲۴ ساعت نگهداری در سردخانه ها به بازار عرضه می شود.
وی اظهارکرد: کلیه مراحل بازرسی بهداشتی در کشتارگاهها از قبیل اندازه گیری اسیدیته گوشت توسط کارشناسان دامپزشکی انجام شده و به دامهای ذبح شده مهر دامپزشکی زده می شود.
عاقبتی تاکید کرد : تهیه و استفاده گوشت از مراکز غیر معتبر که به شکل غیرمجاز و در خارج از کشتارگاه ذبح و استحصال می شوند مشکوک به بیماری بوده و خطر انتقال بیماری به افراد وجود دارد.

شهرندان نکات بهداشتی و توصیه های ارائه شده توسط دامپزشکی را جدی بگیرند

مدیرکل دامپزشکی گیلان همچنین به مصرف کنندگان توصیه کرد ، هنگام قطعه قطعه کردن گوشت در منازل از دستکش استفاده کنند.
دکتر عاقبتی یادآور شد : با وجود همه تدابیر اتخاذ شده برای کنترل بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، مصرف کنندگان بایستی نکات بهداشتی و توصیه های ارائه شده توسط دامپزشکی را جدی بگیرند.
وی گفت : با فرارسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت و رشد و تکثیر کنه های دامی در مراتع ، احتمال انتقال ویروس بیماری تب خونریزی دهنده کریمه – کنگو از طریق کنه ها و تماس با خون و ترشحات لاشه دامها وجود دارد.
عاقبتی افزود : از آنجائیکه این بیماری خطرناک ، مشترک بین انسان و دام است از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است شهروندان نکات بهداشتی و پیشگیری از بیماری را رعایت نموده و توصیه های ارائه شده توسط دامپزشکی را جدی بگیرند.
به دلیل اینکه این بیماری در دام بدون علامت است، باید از مصرف گوشت تازه خودداری شود و دام پس از ذبح تا ۲۴ ساعت در دمای منفی ۱ تا ۴ درجه سانتیگراد قرار گیرد تا ویروس‌های آن کشته شوند و پس از آن مصرف شود و همچنین از خرید گوشتهای بازرسی نشده بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیر مجاز) خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.