۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 537216

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: توقف سند 2030 یونسکو فایده ای ندارد، باید این سند را ابطال کنیم و به یونسکو بازگردانیم.

آیت‌الله سبحانی: سند 2030 باید ابطال شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار جمعی از معترضین به امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو با اشاره به استعمار غرب اظهار کرد: غرب هر زمان بخواهد شرق را استعمار کند، ابتدا از طریق استعمار فرهنگی وارد می‌شود و از طریق این استعمار به استعمار سیاسی و اقتصادی می‌رسد.

وی ادامه داد: کشورهای غربی ابتدا آموزش و پرورش را در دست می‌گیرند و سپس وارد حوزه سیاست می‌شوند، در نهایت اقتصاد مملکت را به دست می‌گیرند و این گونه استعمار را از ۱۵۰ سال پیش شاهد هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به تمدن کهن ایران اسلامی افزود: چگونه است که کشورهایی که ۴۰۰ سال تمدن دارند، بیایند به کشور ما مسائل فرهنگی را آموزش بدهند و این خجالت آور است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به ظرفیت فرهنگی کشور اظهار کرد: ما از لحاظ فرهنگی غنی هستیم، قرآن و روایات پر از مسائل فرهنگی است، دانشمندان زیادی در عرصه‌های مختلف داریم و نیازی به برنامه ریزی آن‌ها نداریم.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند که سند ۲۰۳۰ تعهدآور نیست، اگر این گونه است پس چرا امضا کردید، علاوه بر این هم می‌گویند که ما سند را با تحفظ امضا کردیم، در حالی که امضای آن‌ها زیر سند است و غربی‌ها توجهی به حواشی نمی‌کنند، توقف سند فایده ای ندارد و باید این سند را ابطال کنیم و به یونسکو بازگردانیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: کشور ما با جهاد و شهادت و ایثار برپا شده است، آنچه که ما را مقاوم قرار داده است، ایثار بود و از رئیس جمهور انتظار دارم که کلمه توقف را در خصوص سند ۲۰۳۰ یونسکو ذکر نکند، بلکه بگوید که این سند ابطال شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.