۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 537301

زمان نهایی افتتاح پروژه فروشگاهی کتاب در فضای «باغ کتاب تهران» واقع در تپه‌های عباس‌آباد مشخص شد.

زمان افتتاحیه رسمی «باغ کتاب» مشخص شد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  زمان نهایی افتتاح پروژه فروشگاهی کتاب در فضای «باغ کتاب تهران» واقع در تپه‌های عباس آباد مشخص شد.

بر اساس این گزارش، در جلسه مسئولان و معاونان شهرداری تهران ۱۰ تیر ماه ۹۶ زمان قطعی برای افتتاح رسمی باغ کتاب تعیین شد.

فعالیت آزمایشی باغ کتاب از بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده می‌توانند از ۱۰ صبح الی ۱۸ به این مجموعه مراجعه کنند اما پس از گذران دوران آزمایشی این فضای فرهنگی رسما افتتاح خواهد شد.

در حال حاضر ۲۰۳ ناشر کتاب‌های خود را تحویل داده‌اند و بر اساس آمار در این مسیر ۱۹ هزار عنوان کتاب تحویل دبیرخانه شده است. ۳ هزار عنوان دیگر هم به عنوان نمونه در مسیر سفارش دهی یا تحویل تعداد هستند.

اما در بخش بزرگسال که همچنان عناوین در حال افزوده شدن است تاکنون ۳۳ هزار عنوان از ۷۰۰ ناشر ثبت شده که در حال عرضه شدن است. باغ کتاب قرار است نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب بپردازد.

گفتنی است، باغ کتاب تهران در تپه‌های عباس‌آباد تهران واقع شده‌است. این باغ از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است.

وسعت باغ کتاب تهران ۱۱۰ هزار متر مربع است که ۶۵۵ هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد. فضای داخلی باغ کتاب تهران شامل ۱۶ سالن نمایشگاهی هر یک به مساحت ۲۰۰۰۰ متر مربع و در دو طبقه بنا شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.