۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 537312

تربت جام ـ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تربت‌جام از راه‌اندازی بخش کودک کتابخانه شهید رجایی تربت‌جام خبر داد و گفت: طبق برنامه اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی که قرار است ۱۰ شهر استان، بخش کودک کتاب‌خانه‌ها را راه‌اندازی شود، توانستیم به‌عنوان سومین شهر استان تمامی فضاسازی و تجهیزات آن را کامل کنیم و واکنون مورد بهره برداری قراردهیم.

کتابخانه تربت‌جام به بخش کودک مجهز شد

به گزارش قدس آنلاین، شهین امیری به ۱۲۸ عضو کودک در کتابخانه شهید رجایی اشاره کرد و افزود: این کتابخانه بیش از ۳ هزار جلد کتاب کودک دارد و تعداد کل اعضای این کتابخانه حدود هزار نفر است که بیش از ۴۰ هزار نسخه کتاب با عناوین مختلف در آن وجود دارد.

وی گفت: در این کتابخانه عمومی حدود ۶۰ مترمربع از این فضا را با فضاسازی مناسب حال کودکان آماده کردیم و برای ایجاد این مکان تغییراتی در نقشه کتابخانه، خرید تجهیزات جدید، کف‌پوش، اسباب‌بازی‌های متنوع، رنگ‌آمیزی و نقاشی دیواری در تمامی این سالن، نصب در و پنجره و نصب تلویزیون را با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰ میلیون تومان داشتیم.

وی هدف از زیباسازی بخش کودک را، جذب کودکان برای مراجعه به کتابخانه‌های عمومی و ایجاد انگیزه بیشتر برای مطالعه و کتاب‌خوانی برشمرد و افزود: در طراحی فضای داخلی این بخش سعی شده است از طرح‌ها وعناصر جذاب و کودکانه بهره گرفته شود.

شهین امیری اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان نظیر قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، نمایش خلّاق و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی از برنامه‌های بخش کودک این کتابخانه اعلام کرد.

 وی همچنین عضویت کودکان پیش‌دبستانی را رایگان اعلام کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.