۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 537337

بوشهر- رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان بوشهر گفت: ۲۲۰ واحد مرغداری در استان بوشهر وجود دارد که ۲۰ درصد از این واحدها به سبب هزینه بالای تولید، وجود گوشت مرغ مازاد و کاهش جوجه‌ریزی راکد و تعطیل است.

۲۰ درصد مرغداری های بوشهر تعطیل است

به گزارش قدس آنلاین، وهیب حاجی‌دشتی در نشست گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در بوشهر با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای صدور مرغ بهداشتی و استاندارد از بوشهر وجود دارد اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای تولید جوجه‌ریزی، اکنون ۳ هزار تن گوشت مرغ استان بوشهر سالانه می‌تواند صادر شود.

وی با تاکید بر حمایت از صادر کنندگان مواد پروئینی از جمله گوشت مرغ تصریح کرد: پرداخت یارانه به صادر کنندگان باید در دستور کار دولت قرار بگیرد تا زمینه افزایش صدور محصولات بیش از پیش فراهم شود.

وی تصریح کرد: ضروری است به مرغداران یارانه وعده داده شده پرداخت و با گشودن راه صادرات  آرامش  به بازار مرغداری‌ها برگردانده شود.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان بوشهر با اشاره به واردات نهاده‌های طیور در قبال صادرات گوشت مرغ گفت: در صادرات گوشت مرغ به کشور قطر به جای گردش پولی می‌توان نسبت به واردات نهاده‌های طیور اقدام کرد.

 دشتی، با اشاره به وجود ۲۲۰ واحد مرغ‌داری در استان بوشهر خاطر نشان کرد:۲۲۰ واحد مرغ‌داری گوشتی در استان بوشهر با ظرفیت ۶.۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی  وجود دارد که ۲۰ درصد آنها غیر فعال است.

وی با اشاره به راکد بودن ۴۰ واحد مرغ‌داری در استان بوشهر گفت: واحدهای مرغ‌داری در استان بوشهر اکنون ۱.۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.