شهر کرد- مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری گفت: دو زائرسرا برای مردم چهارمحال و بختیاری در کربلا و نجف احداث می‌شود.

۲ زائرسرا برای مردم چهارمحال و بختیاری در کربلا و نجف احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید جعفر موسوی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال‌های آینده گرمای هوا در زمان مراسم اربعین در عراق به شدت افزایش می‌یابد براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است که ۲ قطعه زمین در کربلا و نجف تهیه و ۲ زائرسرای مناسب برای مردم استان احداث شود.

وی با اشاره به طرح‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات امسال افزود: طرح ذخیره آخرت ویژه بازنشستگان، ایثارگران و جانبازان، کارت ذخیره آخرت ویژه بازاریان، کسبه و مردم و طرح هر شهید یک صلوات ویژه خانواده شهدا برای کمک به توسعه عتبات است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین در طرح شجره طیبه هر باغدار حاصل یک درخت و یا بیشتر را برای توسعه عتبات عالیات اهدا می‌کند.

موسوی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده تا بتوان بیشترین کمک را جمع‌آوری کرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته نزدیک به ۱۵۰ نفر متخصص و امسال تاکنون ۲۳ نفر متخصص در زمینه جوشکاری و کار سنگ و تأسیسات‌کار، آشپز، نانوا و بنا از استان به عتبات به مدت یک ماه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال تاکنون ۲۴ قطعه طلا، زمینی در شهر بلداجی در مساحت ۱۲ هزار متر و نزدیک به ۱۰۰ میلون تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در اربعین سال گذشته ۶۲۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد، گفت: سال گذشته ۴ موکب در مرز شلمچه از سوی سپاه قمر بنی هاشم‌(ع)، در چزابه از سوی حج و زیارت، موکب قمر بنی هاشم‌(ع) در عمود ۲۸۵ و موکبی در جوار حرم امام حسین‌(ع) دایر شده بود.

موسوی با اشاره به اهمیت بازسازی عتبات عالیات بیان کرد: با بازگشایی حرمین این اماکن بازسازی شدند اما با ورود مشتاقان برای زیارت اهل بیت(ع) از سراسر دنیا صحن این اماکن دیگر جوابگوی این جمعیت نبود به همین علت ستادهایی برای توسعه صحن‌های حرم‌ها تشکیل شده که این ستادها در شهرستان‌های سراسر استان نیز تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا مراحل ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف آغاز شد که در مراحل پایانی است و امسال نیز مراحل ساخت صحن عقیله بنی هاشم(ع) حضرت زینب(س) در باب القبله مقابل حرم امام حسین(ع) در کربلا آغاز شده که هزینه ساخت هر متر آن ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورده شده که از همه مردم استان تقاضا می‌شود در مراحل ساخت این صحن مشارکت کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.