مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: ۸۰درصد باغات انار این شهرستان براثر سرما نابود شده و انارهایی که خسارت دیده صددرصد از بین رفته است.

سرما ۸۰ درصد باغات انار سرایان را نابود کرد

به گزارش قدس آنلاین، موسی سلیمانی در جلسه بررسی مشکلات باغات این شهرستان اظهار داشت: امسال هیچ محصول اناری در شهرستان سرایان نخواهیم داشت.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان ادامه داد: خسارت باغات نیز به صورت ۸۰ درصد بوده و این یعنی ۸۰ درصد باغات شهرستان تا چهار سال آینده محصول نخواهند داد.

وی بیان کرد: این شهرستان از نظر تولید انار در رتبه دوم استان قرار داشت که در سال جاری از نظر تولید صفر خواهد بود.

سلیمانی همچنین از خسارت سرما به سه هزار و ۳۳۹ هکتار از اراضی زیرکشت زعفران شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این امسال بر اثر سرمای آخر فصل و  بهاره هزار و ۴۷۰ هکتار از سایر محصولات کشاورزی شهرستان نیز خسارت دید.

وی بیان کرد: سرمازدگی پاییز سال گذشته کار دست انارکاران سرایانی داد و اکنون خیلی از آنها در بهت و اندوه از دست دادن سرمایه های خود هستند و مجبورند برای به ثمر نشستن دوباره درختان چشم انتظار بمانند.

مدیرجهاد کشاورزی سرایان اظهار داشت: بر اثر خسارت ۸۰ درصدی سرمازدگی بهاره، امسال بالغ بر پنج هزار و ۹۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی سرایان خسارت دید.

سلیمانی حجم این میزان خسارات سرمازدگی  را  ۱۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تنها ۱۰۳ میلیارد و ۲۲۶  میلیون تومان این رقم مربوط به محصول انار است.

وی  بیان کرد: درحالی که هزار و ۵۵۵ هکتار ازباغات شهرستان زیرکشت انار قرار دارد، سرما امسال به  هزار هکتار از این باغات خسارت زده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.