اهواز-نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی درپی شروع مجدد درگیری طوایف پتک جلالی باغملکی در رامهرمز از شامگاه گذشته عنوان کرد: مدیریت خوزستان پس از این همه اتفاق، تاکنون موفق به رسیدگی نشده و این یک ضعف است و مدیران استانی باید از مرکز تقاضای کمک کنند.

لزوم دخالت دولت و قوه قضائیه در درگیری های طایفه ای باغملک/ مردم اجرای عدالت را انتظار دارند

هدایت الله خادمی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: دولت باید بتواند نظم و امنیت را برقرار و با عوامل ضد امنیت برخورد کند.

وی بابیان اینکه این مشکل را بالاخره استان  باید حل کند اضافه کرد: متاسفانه مدیریت استان اقدام موثری نکرده و تنها انتظارمان از ریاست جمهور و وزیرکشور است که کمک کنند بیش از این موضوع ادامه دار نشود و این موضوع در حال گسترش به سایر مناطق شهرستان باغملک است.

نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکنون در موضوع درگیری در برخی مناطق شهرستان باغملک وجود داشت ولی اکنون کم کم در حال گسترش است.

 خادمی عنوان کرد: این موارد متاسفانه درحال پیچیده کردن مشکل است و زنان و کودکان آوره اند و مردم کشته می شوند.

 وی بیان کرد: در منطقه ناامنی است و خیلی زشت است که نظام مقتدر ما نتواند یک درگیری طایفه ای را بعد از ۲سال تعیین تلکیف کند.

نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در مرکز با مسئولان جلسه ای در این خصوص برگزار کردید؟ گفت: چند ماه پیش در جلسه ای با معاون سیاسی امنیتی کشور و وزیر کشور موضوع را مطرح کردم اما دوستان در استان کمی گله مند شدند که ما می توانیم خودمان این موضوع را در استان حل کنیم.

خادمی تصریح کرد: بعداز این جلسه در استان خوزستان اتفاقی از سوی مسئولان رخ نمی دهد، دوستان برخی مواقع می گویند در توانمان حل مشکل درگیری است ولی چیزی انجام نشده و  ما تلاش داریم با وزیر کشور موضوع درگیری طوایف شهرستان باغملک را پیگیری و از مرکز برای آن راه حل پیدا  کنیم.

وی بابیان اینکه از قوه قضاییه انتظار داریم قاتلان را مشخص و احکام را صادر کنند اظهار کرد: هر دو طایفه انتظار دارند که احکام صادر شود و نباید کسی جز این تصور داشته باشد و دولت یک اقتداری داشته باشد که قانون را اجرا کند و مردم نیز همین اجرای عدالت را انتظار دارند.

نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین همه ی مردم موضوع احکام را تمکین می کنند و اگر یکی بخواهد جلوی این را بگیرد همین هرج و مرج و بی نظمی و درگیری فعلی می شود.

خادمی عنوان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم مردم دنبال این بوده اند که حل موضوع درگیری را به دولت سپرده اند و کاری به همدیگر نداشتند.

 وی با اشاره به اینکه اگر احکام از سوی قوه قضاییه صادر شود از هر دو طرف مطمئنا موضوع درگیری حل می شود، افزود: پس از دو سال که قانون کاری از پیش نبرد، متاسفانه می خواهند  بر اساس تفکر خود اقدام کنند و این موضوع، دامن سایر مناطق را هم گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.