مشهد- دبیر اجرایی ستاد اعتکاف طلاب غیرایرانی مشهد از شرکت ۹۰۰ طلبه غیرایرانی از ۱۰۰ ملیت در اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی مصادف با ۲۴ الی ۲۶ ماه مبارک رمضان خبر داد.

۹۰۰ طلبه غیرایرانی از ۱۰۰ ملیت در اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی شرکت می کنند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدرضا نجاتی فرد در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران از حضور ۹۰۰ طلبه غیرایرانی از سراسر دنیا در مراسم معنوی اعتکاف پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ طلبه خواهر و برادر از حدود ۷۰ ملیت، از مراکز آموزشی حضوری و غیر حضوری جامعه المصطفی در اعتکاف رمضانیه حرم مطهر رضوی حضور داشتند که این رقم امسال به بیش از ۹۰۰ نفر از بالغ بر ۱۰۰ ملیت ارتقاء یافته است.

دبیر اجرایی ستاد اعتکاف طلاب غیرایرانی مشهد با اشاره به زمان اندک باقیمانده تا اعتکاف آخر ماه مبارک رمضان افزود: مراسم اعتکاف رمضانیه در روزهای ۲۴ الی ۲۶ ماه مبارک رمضان از تاریخ ۲۹ الی ۳۱ خرداد در شبستان های تبریزی و سبزواری مسجد گوهرشاد حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور ۶۵۰ طلبه خواهر و ۲۵۰ نفر از طلاب برادر برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور مستقل جامعه المصطفی در اعتکاف امسال تصریح کرد: ما در سال های گذشته در قالب یک کار مشترک با مشارکت و همکاری حوزه علمیه در این مراسم شرکت می کردیم. اما امسال به دلیل کثرت آمار و رشد فزاینده متقاضیان و از طرفی خدمات رسانی هر چه بهتر به معتکفان غیرایرانی، تصمیم گرفتیم به صورت مستقل در این مراسم معنوی و پرفیض شرکت کنیم.

حجت الاسلام نجاتی فرد ادامه داد: هدف از برگزاری مراسم اعتکاف، فراهم آوردن فرصتی است تا در آن طلاب بیشتر به حالات روحی و فکری خویش بپردازند. لذا با این دیدگاه و طبق توصیه و تأکیدات مقام معظم رهبری از میزان برنامه های عمومی و جمعی، نظیر جلسات تفسیر قرآن کریم، برگزاری حلقه های معرفت و سخنرانی ها به شدت کاسته ایم و به دنبال ایجاد فرصتی بیشتر برای خلوت هرچه بهتر طلاب با خود و خدایشان هستیم.

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی مشهد درباره اسکان طلابی که از خارج از مشهد برای این اعتکاف به این شهر می آیند نیز گفت: این طلاب برای اقامت ۱۰ روزه به مشهد می آیند که ۳ روز آن را در مسجد جامع گوهرشاد مؤتکف و ۷ روز دیگر را در مدارس و ساختمان های جامعه المصطفی میهمان هستند.

وی ضمن تقدیر از تولیت و دست اندرکاران خدوم آستان قدس رضوی یادآور شد: مراسم افتتاحیه این اعتکاف، در بامداد روز سه شنبه ۲۹ خردادماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مهدوی مهر رییس جامعه المصطفی العالمیه مشهد و مراسم اختتامیه نیز پس از افطار روز سوم ۳۱ خرداد در صحن مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.