زنجان-نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس با بیان اینکه هزاران تولید کننده درگیر مشکلات سیستم بانکی هستند،گفت: درحال حاضر تولیدکنندگان درگیر فرایند موجود بانک ها هستندو از این امرمتضرر شده اند.

هزاران تولید کننده درگیر مشکلات بانکی/ سیستم موجود پاسخگوی اقتصاد کشور نیست

به گزارش قدس آنلاین، علی وقفچی در این باره رفع مشکل سپرده گذاران موسسه کاسپین و سایر موسسات مرتبط را از مهمترین دغدغه های موجود کشور عنوان کرد و افزود: مسئولان بانک مرکزی باید برای رفع چالش موجود در این زمنیه تلاش کنند

وی با اشاره به وجود ۲ میلیون نفر سپرده گذار در موسسه کاسپین، رفع مشکلات بوجود آمده برای سپرده گذاران این موسسه را به عنوان یک امر مهم و اساسی مورد تاکید قرار داد و افزود: هر مذاکره و تصمیم گیری که در خصوص مشکلات موسسه کاسپسن گرفته می شود باید با حضور نماینده سپرده گذاران باشد و نباید یک طرفه و بدون در نظر گرفتن منافع سپرده گذاران در این زمینه  تصمیم گیری شود.

وقف چی با تاکید بر اینکه سیستم بانک کشور نیازمند تغیر نگرش است، ادامه داد: دولت  باید هر چه سریعتر نگرش خود را در زمینه سیستم بانکی تغییر دهد.

نماینده مردم زنجان وطارم در مجلس با بیان اینکه هزاران تولید کننده درگیر مشکلات سیستم بانکی هستند،گفت: درحال حاضر تولیدکنندگان درگیر فرایند موجود بانک ها هستندو از این امرمتضرر شده اند.

وقف چی با تاکید بر اینکه سیستم بانکی موجود پاسخگوی اقتصاد کشور نیست و باید تغیر نگرش و رویه در این زمینه صورت بگیرد، افزود: همواره شاهد وجود مطالبات بانکی  مشتریان حقیقی و حقوقی بانک ها هستیم وبی شک باید به این نوع توجه شود که دلایل بالا رفتن این موقعات چیست و چرا همواره بحث موقعات بانکی به عنوان یک چالش در جامعه و اقتصاد کشور مطرح است.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان درگیر فرایند موجود بانک ها هستند و از این امر متضرر شده اند، گفت: هزاران تولید کننده در کشور درگیر مشکلات سیستم بانکی هستند و دولت باید با نگاه جدید و با همراهی مجلس و قوه قضائیه به دنبال راهکارهای جدید برای رفع مشکلات تولید کنندگان بخصوص  تسهیل در زمینه توسعه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید باشند.

وقف چی تاکید کرد: باید بستری فراهم شود که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به دنبال راهکارهای جهت ارایه تسیهلات بانکی برای توسعه سرمایه گذاری و تولید باشند و برای رونق تولید مستقیما وارد عرصه شوند، نه اینکه  به دنبال دلالی، ربا خواری و فرایندی که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، باشند.

وی همچنین اشتغال جوانان را به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های حال حاضر جامعه ایران عنوان کرد و با تاکید بر اینکه دولت باید این امر را به عنوان اولویت مهم خود مورد توجه داشته باشد، گفت: در این زمینه مجلس آماده گی دارد که با تصویب قوانین جدید و کاربردی به رفع معضل اشتغال کشور اقدام کند.

 نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر اینکه با وضعیت قوانین موجود به هیچ وجه مسئله اشتغال کشور حل نخواهد شد، گفت: ارایه آمار درست از وضعیت بیکاری کشور، وجود قوانین جدید و کاربردی در حوزه اشتغال، ساماندهی اشتغال، توزیع عادلانه و برنامه ریزی شده اشتغال و برخوردرفع مشکل چند شغله ها از راهکارهایم هم در زمینه رقع چالش اشتغال کشور است.

وقف چی در ادامه لزوم توجه ویژه به حوزه گردشگری را یادآور شد و با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت گردشگری در زمینه توسعه اشتغال و درآمدزایی نقش مهمی در زمینه توسعه کشور دارد، افزود: امیدواریم با تصویب ایجاد ساختار جدید در دولت به نام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صنعت گردشگری، بخش گردشگری کشور دچار تحول و توسعه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.