«عربستان تنها بلوف می زند. این ها می خواهند به آمریکا ثابت کنند ما قدرت حمله به ایران را داریم در حالی که به هیچ وجه توان چنین کاری را ندارند. همانگونه که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، عربستان هم هیچ غلطی نمی تواند بکند.

آمریکا نتوانست هیچ غلطی بکند عربستان که جای خود دارد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  یاسر اوجارودی، استاد دانشگاه آزاد اردبیل، تحلیل خود را درباره سفر ترامپ به خاورمیانه این گونه بیان کرد:
«آقای ترامپ بارها اعلام کرده عربستان مانند گاو شیرده بوده و باید آن را دوشید، ولی باید توجه داشت خود گاو شیرده نیز دارای هزینه هایی مانند پروار کردن دارد. دولت عربستان، بخش زیادی از هزینه داعش را تهیه کرده و هدف این گروهک تروریستی نیز ایجاد ناامنی در منطقه است، یعنی بهترین بهانه را برای حضور آمریکا در خاورمیانه ایجاد می کند. مستکبران از طریق حمایت عربستان به دنبال حمایت داعش و تروریست ها هستند تا بتوانند در منطقه حضور داشته باشند».
این استاد دانشگاه با بیان این که عربستان پایگاه خوبی برای آمریکا و اسرائیل در منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد:
«هدف اصلی آمریکا تسلط کامل به خاورمیانه به ویژه حوزه خلیج فارس است و عربستان می تواند به عنوان پایگاه اصلی این نقش را ایفا کند. عربستان یک دوست واقعی برای اسرائیل بوده و آمریکا نیز به دنبال حمایت همه جانبه از اسرائیل است به همین دلیل تلاش می کند تا عربستان را تقویت کرده و اسرائیل را در خاورمیانه پابرجا نگه دارد».
اوجارودی درخصوص تهدیدات عربستان علیه ایران نیز بیان داشت:
«عربستان تنها بلوف می زند. این ها می خواهند به آمریکا ثابت کنند ما قدرت حمله به ایران را داریم در حالی که به هیچ وجه توان چنین کاری را ندارند. همانگونه که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، عربستان هم هیچ غلطی نمی تواند بکند. عربستان به تنهایی خود هیچ چیزی نیست، بلکه به سبب پول و حمایت آمریکا خودش را مطرح می کند. آمریکا نیز برای رسیدن به منافع خود منفعتی به عربستان می رساند وگرنه عربستان هم برای آمریکا هیچ ارزش و اهمیتی ندارد».
استاد دانشگاه آزاد اردبیل در ادامه خاطر نشان کرد:
«عربستان حتی اگر اراده حمله به ایران را داشته باشد، شهر ریاض وجود نخواهد داشت. البته ما با مکه و مدینه کاری نخواهیم داشت، چرا که مقدس هستند، ولی عربستان باید بداند زمانی که استارت جنگ با ایران را بزند، عربستانی جز مکه و مدینه وجود نخواهد داشته باشد. عربستان باید به گذشته ما مراجعه کرده و بداند زمانی که چیزی نداشته و انقلابمان تازه شکل گرفته بود توانستیم با ابر قدرت خاورمیانه یعنی ارتش عراق مقابله کنیم، در آن زمان با تمام مشکلات ابرقدرتی به نام صدام که بزرگترین ارتش خاورمیانه را داشت و تمام دنیا از او حمایت می کردند، شکست دادیم، اکنون که جمهوری اسلامی ایران برای خودش انواع سلاح های نظامی، موشکی و… دارد، آیا عربستان می تواند جلوی آن بایستد؟».
این استاد دانشگاه تصریح کرد:
«هدف اصلی هر ایرانی باید دفاع از ایران باشد، اختلاف جناح ها طبیعی بوده و باید باشد چون انتقاد از یک دیگر سبب پیشرفت می شود، ولی درصورت وجود اختلافات نیز، تمامی هم و غم مسئولین پیشرفت نظام ایران باشد».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.