بردسکن- در پی استیضاح غلامعباس یعقوبی شهردار شهرآباد وی این موضوع را حرکت سیاسی و بداخلاقی اعضای شورای اسلامی از خود نشان داد.

استیضاح بدون دعوت از شهردار بدعتی نادرست است

وی در گفت و گوبا خبرنگار ما عنوان کرد: بنده که قریب به ۴ سال است شهردار شهرآباد هستم طی این مدت هیچ تخلفی از من سرنزده و تمامی مصوبات شورا را طبق قانون اجرایی کرده ام.

یعقوبی  اظهارداشت: با توجه به اینکه اکثر شورای دور چهارم شهرآباد در انتخابات ۲۹ اردیبهشت آرای مردم را کسب نکردند و مردم به گزینه های دیگر رای دادند استیضاح بنده بوی سیاسی  می دهد چرا که اعضای شورا در ۴۵ روز باقی مانده از عمر دوره چهارم مرا بدون دعوت در جلسه استیضاح کردند.

وی گفت: با طرح ۲۰ سئوال از بنده به صورت کتبی و دعوت نکردن من در جلسه شورا یک مصوبه غیر قانونی است که باید  کمیته انطباق فرمانداری با این مصوبه مخالفت کند.

یعقوبی عنوان کرد: رئیس شورا برای شکست سنگین طیف سیاسی اش به جای مصوبه غیر قانونی استیضاح به پیام مردم که از صندوق آرا بیرون آمد توجه کند.

وی گفت: استیضاح بدون دعوت از شهردار بدعتی نادرست و اثرات منفی اش گریبانگیر رئیس شورا خواهد شد. 

وی اظهار داشت: چطور می شود در ۴۶ ماه حتی کوچکترین تذکر و سئوالی از ناحیه شورا مطرح نشده و به یکباره پس از مشخص شدن نتایج آرای شورای شهر بدون دعوت در جلسه استیضاح شوم.

وی افزود: علی رغم اینکه  ۵۰۰ نفر  از مردم شهرآباد در طوماری ۴ متری حمایت همه جانبه خود را از بنده اعلام کرده اند و طی این مدت بیش از ۱۰ تشکر و تمجید  شورای شهر با درج در مصوبات شورای شهر و با رای مثبت همه اعضا  انجام گرفته  اما  این مصوبه غیر قانونی را  از طریق قانون پی گیر هستم.

شهردار استیضاح شده شهرآباد گفت: شهرداری کارش اجرایی است و جولانگاهی برای منافع سیاسی نیست و بداخلاقی های انجام شده را پی گیری خواهم کرد و باید متولیان امر پاسخ گو باشند.

 وی عنوان کرد: تلاش در جهت خدمت به مردم شریف شهرآباد را حل شکست است نه سیاسی کاری ها و مردم شهرآباد خواستار تلاش و کوشش  و پیشرفت شهر هستند نه حزب بازی و هر کدام از اعضای شورای  شهر اگر غیر از راههای قانونی به دنبال جوسازی ها و بداخلاقی ها و شایعات و تهمت های ناروا چون همیشه باشند منتظر انتشار اسناد خدمت خود باشند.

 یعقوبی عنوان کرد: دستگاه نظارتی همچون فرمانداری به عنوان عالی ترین مقام اجرایی دولت با بدعتی که دراین مصوبه غیر قانونی و آن هم یک عمل محرز غیر قانونی و بارز برخورد قانونی نکند برای خیلی از افرادی که به دنبال راه گریز باشند خود چراغ سبزی می باشد.

استیضاح قانونی است

در همین حال رئیس شورای اسلامی شهرآباد از قانونی بودن استیضاح شهرداراین شهر خبرداد و گفت: این مصوبه به هیچ عنوان غیر قانونی نیست.

حسین آبافت در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ابتدا  با توجه به ابهامات اعضای شورا سئوالاتی از شهردار صورت گرفت و در قالب ۲۰ سئوال به وی ارائه شد.

وی عنوان کرد: در جلسه اول از شهردار دعوت به عمل آمد که در جلسه حضور پیدا کند و به سئوالات اعضای شورا پاسخ دهد که  در جلسه حضور پیدا نکرد.

مجددا در جلسه بعدی شورا از وی دعوت شد و  در جلسه حضور پیدا کرد  و به صورت شفاهی سئوالات را پاسخ داد که  اعضای شورا را قانع نکرد.

 آبافت عنوان کرد: از شهردار خواسته شد به صورت کتبی به سئوالات پاسخ دهد که وی گفت پس از تایپ  به شورا ارائه می دهد که  پس از  گذشت چندین روز بدون تایپ به شورا تحویل داد.

وی اظهارداشت: طی ۴۶ ماه گذشته به صورت نامه های محرمانه تذکراتی به شهردار داده شده بود و از وی خواسته شد در عملکرد خود تجدید نظر کند که متاسفانه علی رغم همه تذکرات مسیر خودش را در حوزه مدیریت شهری ادامه داد و توصیه ها و هشدارهای شورا را پشت گوش انداخت.

وی همچنین از  یک پرونده قضایی شهردار شهرآباد در دادسرا خبرداد و گفت: شهردار شهرآباد به دادسرا احضار شده است که باید  پاسخ گوی پرونده یکی از اعضای شورا باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.