اصفهان- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تا قبل از دولت یازدهم برای طرح های آب و فاضلاب در کشور، بخش خصوصی ۱۱۰۰ میلیارد تومان مشارکت کرده بود که این میزان در دولت یازدهم به ۶۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های آب و فاضلاب کشور به ۶۲۰۰ میلیارد تومان رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، حمید رضا جانباز افزود: طرح های فاضلاب بسیار مهم، زیربنایی و از مهمترین طرح های زیست محیطی در کشور به شمار می رود و در دولت یازدهم نیز با برنامه های منجسم، علیرغم همه کمبودها به ویژه عدم نقدینگی، تحولات خوبی در اجرای شبکه های فاضلاب در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بازسازی تأسیسات فاضلاب در کشور از سال ۸۴ در دستور کار شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بود و اولین فاینانس به استان اصفهان ابلاغ شد، تصریح کرد: عملیات اجرایی بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان از محل فاینانس خارجی پروژه ای هایتک بوده و توصیه آن است که آخرین تکنولوژی ها در این راستا تبدیل به کارگاه های آموزشی در مقیاس ملی شود تا تجارت به خوبی انتقال داده شود و قطعاً ما در آینده با توسعه شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب، این تجربه را برای بازسازی در دیگر استان ها استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از رونمایی ۲۰ قرارداد خبر داد و گفت: در آینده نزدیک از ۲۰ قرارداد با مشارکت دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی رونمایی خواهد شد که شاهد تحولات در احداث سامانه های آب و فاضلاب استان اصفهان هم خواهیم بود.

جانباز افزود: تا قبل از دولت یازدهم برای طرح های آب و فاضلاب در کشور، بخش خصوصی هزارو صد میلیارد تومان مشارکت کرده بود که این میزان در دولت یازدهم به ۶۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی استان اصفهان را در احداث پروژه های آب و فاضلاب به خصوص فاضلاب در کشور مرجع دانست و ادامه داد: متوسط طول عمر شبکه فاضلاب در استان اصفهان از متوسط کشور بیشتر بوده و ما تجارب استان اصفهان را باید به تجارب ملی تبدیل کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: ما در آستانه انعقاد قرارداد با ارگان های بین المللی و آموزشی در حوزه آب و فاضلاب هستیم و در این راستا در موضوع آموزش به بهره گیری از نیروها و تجارب اصفهان تمرکز داریم.

وی  اجرای سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ که به پنج میلیون نفر آبرسانی می کند را از اولویت های شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برشمرد و افزود: برای این پروژه اعتبارات مکفی از محل های مختلف اختصاص می یابد و با سرعت اجرا خواهد شد و به مردم استان اصفهان اطمینان می دهم آب پایدار با کمیت و کیفیت تأمین خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.