ایلام- رئیس دانشگاه ایلام گفت: با همکاری سازمان محیط زیست، استانداری ایلام، گروه های مردم نهاد و دیگر سازمان ها و دستگاه های مرتبط؛ دومین همایش بین المللی ریزگردها در دانشگاه ایلام برگزار می شود.

همایش بین المللی ریزگردها در ایلام برگزار می شود

محمد علی اکبری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه اولین همایش بین المللی ریزگردها در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شده است، اظهار داشت: دانشگاه های متعددی برای برگزاری دومین همایش ریزگردها اعلام آمادگی کرده  بودند که سازمان حفاظت محیط زیست با برگزاری این همایش در دانشگاه ایلام موافقت کرد.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این همایش مهم زیست محیطی اندیشیده شده است، افزود: زمان دقیق برگزاری این همایش هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه سال آینده، برگزار شود.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه استان ایلام یکی از استان های درگیر با پدیده ریزگردها است، یادآور شد: برای حل بحران ریزگردها باید بصورت ملی و فراملی چاره اندیشی شود.

محمد علی اکبری با اشاره به اینکه برای برگزاری با شکوه این همایش بین المللی به همراهی و همکاری همه جانبه همگان نیاز است، خاطرنشان ساخت: با همکاری سازمان محیط زیست، استانداری ایلام، گروه های مردم نهاد و دیگر سازمان ها و دستگاه های مرتبط و آحاد مختلف جامعه؛ در تلاش هستیم تا دومین همایش بین المللی ریزگردها را به طرز باشکوهی در دانشگاه ایلام برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در این همایش از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی برتر در حوزه مبارزه و مقابله با ریزگردها رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: در آینده نزدیک، فراخوان این همایش به صورت گسترده و از طریق رسانه های دیداری و شنیداری، اطلاع رسانی می شود.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه قرار است که این همایش بین المللی در قالب سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برگزار شود، تأکید کرد: برای برگزاری باشکوه این همایش، با دانشگاه های کشور عراق و دانشگاه های ایرانی مستقر در استان های درگیر با پدیده گرد و خاک، هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.