شهرکرد-رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از آغاز به کار فعالیت زمینه تخصصی صنعت جوش و بازرسی‌های فنی جوش و خوردگی (NDT) در جهاد دانشگاهی استان خبر داد.

فعالیت زمینه تخصصی صنعت جوش و بازرسی‌های فنّی جوش و خوردگی آغاز شد

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، وحید خلیلی اردلی با اعلام این خبر گفت: با عنایت به ظرفیت منحصربه فرد استانی در زمینه صنعت جوشکاری و وجود نیروی انسانی متخصص در شهر هفشجان که باید از این شهر به عنوان قطب جوشکاری کشور نام ببریم و با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد زیربنای تجهیزات ساخت و ساز و تولید کشور از صنعت جوش منشا میگیرد، جهاد دانشگاهی در زمینه خدمات تخصصی بازرسی‌های فنی جوش و خوردگی شروع به فعالیت کرده است . 

وی رعایت استانداردهای بین‌المللی در محصولات مرتبط با جوشکاری را یکی از نکاتی دانست که باید به آن توجه کرد و آن را زمینه‌ساز اشتغال و تولید دانست . 

خلیلی اردلی ادامه داد:  جهاد دانشگاهی در زمینه خدمات تخصصی بازرسی‌های فنی جوش و خوردگی با انجام کارهای اجرایی در صنعت فولاد و نفت و گاز، گام‌های خوبی برداشته است که بازرسی‌های جوش شرکت صفا فولاد سپاهان (خطوط انتقال آب بروجن به فولاد)، بازرسی‌های جوش شرکت انرژی گستر نصیر (کارخانه فولاد چهار محال و بختیاری) و بازرسی‌های جوش مخازن شرکت کیمیا صنایع دالاهو از جمله این اقدامات است . 

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: به غیر از ارائه خدمات مستقیم در زمینه بازرسی‌های فنی جوش و خوردگی (NDT) در صنایع استان و کشور، ارائه آموزش های کوتاه مدت تخصصی در حوزه جوش و تست‌های غیرمخرب و تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با موضوع هم از اهداف این زمینه نوین پژوهشی در جهاد دانشگاهی استان است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.