بجنورد- معاون استاندار سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: خوشبختانه بر اساس آمار و کزارشات ارائه شده مشکلی در رابطه با تب کریمه کنگو دراستان وجود ندارد.

مشکلی در رابطه با تب کریمه کنگو در خراسان شمالی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد تقی ایرانی در نشست پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر آموزش و آگاهی‌بخشی و ایجاد حساسیت در سطوح مختلف جامعه از طریق صداوسیما است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایرانی مهمترین عامل پیشگیری از تب بیماری کنگو را نظارت بر کشتار دام دانست و افزود:اداره کل دامپزشکی استان باید نظارت جدی بر تمامی کشتارگاه ها در سطح استان داشته باشد تا مردم بتوانند با خیال راحت از فرآورده های گوشتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به نزیدیک شدن به عید سعید قربان باید نظارت ها بیشتر شود وهمچنین آگاهی های لازم برای خودمراقبتی و پیشگیری از این بیماری به مردم آموزش داده شود چرا که خود مراقبتی بهترین راه پیشگیری از بیماری کریمه کنگو است.

ایرانی بیان داشت: شغل بسیاری از مردم استان دامپروری است و از این طریق امرار معاش دارند و بنابراین شیوع این بیماری آنان را دچار مشکل اقتصادی خواهد کرد که این موضوع استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در ادامه به روش های پیشگیری از این بیماری اشاره داشت و گفت: خودمراقبتی، ارائه آموزش های لازم، مراقبت جدی از نحوه خرید و فروش دام های زنده و همچنین نظارت بر ذبح صنعتی و سنتی دام ها در سطح شهر و روستا از راهکارهای اصلی پیشگیری از این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.