دو عضو هیأت رئیسه مجلس، جزئیات نشست غیرعلنی صبح امروز نمایندگان با وزرای کشور و اطلاعات را تشریح کردند.

انهدام کامل تیم‌های تروریستی اخیر در خارج از مرز

   به گزارش «قدس آنلاین»،  بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به نشست غیرعلنی صبح امروز نمایندگان مجلس با وزرای اطلاعات و کشور برای بررسی حادثه تروریستی اخیر در مجلس و حرم امام (ره) اظهار داشت: بر اساس گزارشی که ارائه شد، با توجه به اقدامات خوبی که قبل و بعد از این حادثه تروریستی انجام شده، ملاحظات لازم بررسی شد و این اطمینان و آرامش به مردم داده می‌شود که شرایط کاملاً تحت کنترل است.

وی تصریح کرد: طبیعی است که کارهای تروریستی توسط رخنه‌های امنیتی صورت گرفته که این جزو نقاط ضعف ما بوده و باید پوشش داده شود که رئیس محترم مجلس در این رابطه نکاتی را مطرح و تذکرات لازم را داد که جمع‌بندی خواهد شد.

نعمتی گفت: بر اساس گزارش وزیر اطلاعات، خوشبختانه بعد از این حادثه تیم‌های مختلفی، شناسایی و خانه‌های امنی که آنها در این خانه‌ها هم‌قسم شده‌اند نیز شناسایی و افرادی دستگیر شده‌اند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره کشورهای محل آموزش این تروریست‌ها اظهار داشت: در این رابطه موضوعات مختلفی مطرح است که باید اجازه داد تا کار فعلاً پیش برود.

نعمتی درباره برنامه ارتقای امنیتی مجلس نیز تصریح کرد: مسئولان امنیتی و نظامی ما حتماً به دنبال رفع نقاط رخنه هستند و قرار است که یک طرح شفاف و روشن حفاظتی را تا روز دوشنبه آماده کنند و به هیأت رئیسه مجلس ارائه دهند تا هیأت رئیسه تصمیم‌گیری کند.

وی تأکید کرد: این طرح در قالب قانونگذاری نیست و صرفاً جنبه حفاظتی دارد.

نماینده مردم تهران درباره عدد تروریست‌های وارد شده به مجلس در روز حادثه و اختلاف درباره سه الی چهار نفر بودن آنها نیز گفت: عدد تروریست‌ها همان سه نفر بوده است که به هلاکت رسیدند.

رنجبرزاده: تروریست‌ها حتی پس از فرار از کشور نیز مورد ضربه قرار گرفته‌اند

همچنین اکبر رنجبرزاده دیگر عضو هیأت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه بر اساس گزارش وزیر اطلاعات، تروریست‌ها نتوانستند در این دو حادثه به اهداف از پیش تعیین شده، دست یابند و فقط به یک ترور کور دست زده‌اند، اظهار داشت: به رگبار بستن مردم عادی هنر نیست؛ آنها باید بدانند که همه کسانی که منطقه را به آشوب بکشند، مورد هجوم جمهوری اسلامی هستند.

وی افزود: در روزهای اخیر اقدامات اطلاعاتی و امنیتی خوبی انجام شده و عواملی که ممکن بود مجدداً در آینده ریشه بدوانند، شناسایی و سرکوب شده‌اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به گزارش وزرای کشور و اطلاعات در نشست غیرعلنی مجلس گفت: طبق اظهارات وزیر اطلاعات، سرپل و فرمانده این عملیات تروریستی شناسایی شده و به سزای اعمالشان رسیده‌اند؛ عوامل پشت پرده نیز تحت تعقیب هستند و ممکن است از کشور به جایی دیگر گریخته باشند که در همان جا نیز شناسایی شده و مورد ضربه قرار گرفته و به سزای اعمالشان رسیده‌اند.

رنجبرزاده تأکید کرد: با اطمینان خاطر می‌گوییم که تیم اینها به طور کامل منهدم شده و چیزی از آن باقی نمانده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.