قزوین- استاندار قزوین از وزیر راه‌ و شهرسازی خواستار تأمین اعتبار مورد نیاز برای پروژه‌های ریلی در دست اجرای استان قزوین شد.

تکمیل پروژه‌های ریلی استان قزوین نیازمند تأمین اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین، فریدون همتی در این باره اظهار داشت: در راستای تکمیل پروژه‌های ریلی استان قزوین پیگیری‌های مستمر به عمل آمده و جلسات متعددی نیز با وزیر راه و شهرسازی داشته‌ و قول‌های مساعدی نیز در این زمینه داده شده است.

وی افزود: در خصوص راه‌آهن قزوین – رشت نیز مقرر شده است که این پروژه تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد که امیدواریم این وعده محقق شود.

استاندار قزوین همچنین در خصوص آغاز عملیات اجرایی دوخطه شدن راه آهن قزین – تهران و راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در این مسیر عنوان کرد: این پروژه نیز مدت زیادی است که مصوب شده است و هم‌اکنون در انتظار تأمین بودجه است.

همتی احداث راه‌آهن قزوین قم را نیز یکی از پروژه‌های ریلی بسیار مهم استان قزوین دانست و خاطرنشان کرد: فاز نخست مطالعات این پروژه انجام شده و به سرعت باید مطالعات آن تکمیل شود چرا که احداث این خط ریلی می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در ترانزیت کالا و توسعه استان داشته باشد.

وی عنوان کرد: خط آهن قزوین به قم دارای توجیه اقتصادی فراوانی است، به طوری که سبب تقویت کریدور شرق به غرب می‌شود، درصدد هستیم تا از فایناس برای اجرای پروژه استفاده کنیم و برای اینکه این طرح در اسرع وقت عملیاتی و اجرایی گردد با استاندار قم و نمایندگان مجلس قزوین و قم جلساتی متعددی برگزار شده است.

استاندار قزوین گفت: وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه تأکید جدی و فراوان دارد و امیدواریم با تأمین اعتبار به موقع این پروژه به سرعت اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.