مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه منتقدین شهرداری تهران بیشتر در حال خود زنی هستند گفت: به نظر می رسد بیش از آنکه دوستان اصلاح طلبی که درچهار سال گذشته در شورای شهر فعالیت داشتند به دنبال ضربه زدن به شورای شهر وشهرداری تهران باشند به نوعی خود زنی روی آورده اند.

منتقدین شهرداری تهران بیشتر در حال خود زنی هستند/ اصلاح طلبان در حال غوغاسالاری هستند

   به گزارش «قدس آنلاین»،  با نگاهی گذرا به آمار بوستان ها وفضای سبز شهری تهران یا بررسی افزایش خطوط مترو که تحول عظیمی در حمل ونقل کلان شهرتهران و کاهش آلودگی هوا بوده است می توان بر عملکرد مثبت شهرداری در بیش از ده سال اخیر و شورای شهر اشاره کرد.

پروژه احداث بزرگراه امام علی که اینک یکی از پرترددترین معابر شریانی شهر تهران است بنحوی که روزانه ۷۵۰۰ هزار تردد شهری در آن انجام می شود از نمونه های هزاران پروژه ای است که شهرداری تهران با همکاری شورای شهرافتخار انجام  آن را داشته است. هرچند برگزیدگان شورای پنجم که به لیست امید اصلاح طلبان معروف هستند تهران را شهر سوخته یا ویرانه ای عنوان می کنند اما گشت وگذاری از شمال تا جنوب و شرق تا غرب این کلانشهر نشان از خدمات گسترده ای است که درآن صورت گرفته است.  افکارنیوز در گفتگو با مجتبی شاکری به بررسی این موضوع پرداخت که اصلاح طلبان مستقر در شورای چهارم چرا مانع ویرانه نشدن شهر تهران نشدند.

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه منتقدین شهرداری تهران بیشتر در حال خود زنی هستند گفت:به نظر می  رسد بیش از آنکه دوستان  اصلاح طلبی که درچهار سال گذشته در شورای شهر فعالیت داشتند به دنبال ضربه زدن به شورای شهر وشهرداری تهران باشند به نوعی خود زنی روی آورده اند. نکات مطرح شده در خصوص شهر تهران که متاسفانه با عناوینی چون شهر ویرانه وسوخته مطرح شده  از جمله مسائلی است که اتفاقا جا دارد از همکاران اصلاح طلب شورای شهر پرسیده شود که آیا نکاتی که این روزها به ذهن شما تبادر می کند در طی چهارسالی که نماینده بودید به ذهنتان خطور نکرده بود؟ آیا در طی چهار سال متوجه کاستی ها نبودید که حداقل در قالب تذکر، سوال یا استیضاح آن را مطرح می نمودید؟

وی با انتقاد از اعضای اصلاح طلب شورای شهر در عدم شفافیت سازی تهمت های ایراد شده گفت: متاسفانه اصلاح طلبان در چند سال اخیر به هر پست وجایگاهی رسیده اند چنان وانمود کرده اند که ویرانه ای تحویل گرفته اند و باید برای سامان بخشیدن به این ویرانه چندین برابر انرژی وزمان وهزینه صرف کنند!! و در مجموع این اصلاح طلبان هستند که قصد اصلاح و توان آبادانی را در همه  حوزه ها دارند!! بهتر است نمایندگان شورای شهر در خصوص انفعال چهار ساله خود در برابر ویرانی های ایجاد شده پاسخ دهند که اگر شهر ویران شده چرا منفعلانه عمل کردید؟ شاید جالب باشد در طول چهار سال شورای شهر یک سوال از سوی آقای قناعتی و سوال دوم را آقای حافظی مطرح کردند اگر شهر ویرانه بود آیا بسنده کردن به طرح دو سوال کافی بود؟

شاکری دراین باره افزود: ممکن است همکاران اصلاح طلب شورای شهر ادعا کنند که به علت در اقلیت بودن نتوانستند استیضاحی را به امضاء برسانند در پاسخ به این دوستان باید گفت شما که دسترسی رسانه ای خوبی داشتید آیا نمی توانستید این موضوع را از طریق رسانه هایتان را اعلام کنید!! آیا برای آبادانی شهر ویرانه ای که از آن یاد می کنید همین مقدار کار هم بلد نبودید؟

وی با بیان اینکه بد اخلاقی سیاسی مساله مهمی است که در اصلاح طلبان نهادینه شده تصریح نمود: بیش از اینکه چنین رفتارهایی نشان از اعتراض به شهرداری تهران باشد نمایش بد اخلاقی سیاسی و بی انصافی وخلاف عدالت است. هنگامی که عضو شورای شهر در چهار سال که پرسیدن حق قانونی اوست یک سوال مطرح نمی کند آیا می توان تهمت ها وناروا گویی های او را در حق شهر وشهرداری جدی واز سر دلسوزی انگاشت؟ درمهمترین مساله شهر که سال گذشته اتفاق افتاد آتش گرفتن ساختمان پلاسکو بنده به آقایان است  سالاری، مسجد جامعی وحکیمی پور گفتم شما چرا سوال مطرح نمی کنید اگر اطلاعات خوبی دارید ودر رسانه ها منتشر می کنید آنها را به گونه ای مطرح کنید که هم شهردار تهران مجبور به عذرخواهی شود و مجبور به پاسخگویی باشد! اگر  هم شهردار نتواند پاسخگو باشد استیضاحش کنید. چرا آنها چنین کاری نکردند؟ لذا به نظر میرسد این دوستان در حال غوغاسالاری هستند. به هر حال باید منتظر نتایج خدمات و فعالیت های شورای پنجم شد. هر چند با تخلفات گسترده ای شورای شهر را در دست گرفتند اما صبوری می کنیم تا ببینیم مجموعه اصلاح طلبلن که شهردار وشورا از خود آنهاست و اکثریت مجلس نیز با آنها همسو و دولت نیز از این جناح است چه گلی بر سر شهر خواهند زد.

شاکری در ادامه خاطر نشان شد: مسلما شهر با کار مشترک شورا وشهرداری اداره می شود. شهرداری موظب به اجرای هیچ برنامه ای نیست مگر اینکه در برنامه پنج ساله دوم یا در برنامه یک ساله که برشی از آن برنامه است دیده شده و شورای شهر ان را تصویب کرده باشد. به نظر می رسد دوستان اصلاح طلب با مطرح کردن چنین اتهاماتی بیشتر انگشت اتهام را به سمت خو گرفته اند هنگامی که همه برنامه ها به صورت لایحه در شورا مطرح می شود و حدود ۶۰۰۰ پروژه ای که در یک سال اجرا می شود اجازه اولیه آن  توسط شورای شهر داده شده است. به نظر می رسد اتهامات عنوان شده یک ترفند سیاسی برای حمله کردن به فعالیتهای پر ثمری است که شهرداری وجناح مخالف اصلاح طلبان انجام داده است.

وی برخی از دستاوردهای شهرداری تهران را اینگونه برشمرد: بی شک پرچم بلند شهرداری تهران که بر فراز مترو به اهتزاز درآمده نشان افتخار شورا وشهرداری تهران است. بودجه مترو در اوائل فعالیت کاری ما چیزی در حدود  ۶۰۰ میلیارد بود در حالی که هم اکنون به  ۲۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. اختصاص چنین بودجه ای نشان دهند ه اهمیت شهر وحمل ونقل عمومی و رفاه مردم در کلان شهری چون تهران است. خوشبختانه شهرداری تهران توانسته سهم هر فرد از فضای سبز را که تا پیش از این ۹۹ متر بود به ۱۸ متر یعنی دو برابرافزایش دهد. افزایش بوستان های تهران که هزینه های بسیار بالایی دارد به ۲۲۰۰۰ بوستان فعالیت قابل تقدیری است که به سادگی نمی توان از کنار آن عبور کرد. فقط بوستان یاس فاطمی که مربوط به این دوره است حدود ۲۲۰۰ هکتار است یعنی به اندازه ده ها بوستان وسعت دارد ودر آن کار شده است.

شاکری در خاتمه یادآور شد: سامانه ۱۳۷ یا ۱۸۸۸ در زمینه دسته بندی اطلاعات منطقه ای شهروندان عملکرد بسیار خوبی داشته است. حمایت شهرداری از زنان سرپرست خانوار، زنانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد قرار نگرفته اند قابل تقدیر است.   میزان حمایت های مالی که شهرداری تهران با مصوبه شورا از شخصیت های حقوقی، موسسات آموزشی و فرهنگی انجام می دهد تا در مسیر تعالی اندیشه های اجتماعی قدم بردارند بسیار قابل اعتناست. ازاین میان می توان به کمک ۵۰۰ میلیونی به انجمن قلم، کمک دومیلیاردی به خانه هنرمندان وکمک هایی به  هیات رزمندگان، تماشاخانه شهر، خانه موسیقی تئاتر سینما و طراحان ونقاشان  هم اشاره کرد.  

عضو شورای شهر تهران با دعوت کردن از دوستانی که بی انصافی می کنند به رعایت انصاف وعدالت گفت: فقط سال ۹۵ میلیارد تومان به اصحاب رسانه نویسندگان، هنرمندان، سرآمدان و فعالان قرآنی وام بدون بهره اعطا شده که طی چهار سال رقم قابل توجهی  است. بنده  اعتقاد دارم تمامی مطالب یاد شده وخدمات صورت گرفته کار مشترک شورای شهر وشهرداری تهران است و  تاسف می خورم برای برخی از دوستان اصلاح طلب که شهر را سوخته عنوان می کنند در پاسخ به اینها باید گفت قبل از اینکه شهر سوخته خطاب شود یا نسبت داده شود ابتدا این نقد برشما وارد است که چرا در طی چهار سال گذشته ذهن شما سوخته و بسته بود وبر سوختن شهر چشم بستید!! به این دوستان توصیه می کنم در تمامی موارد انصاف را رعایت کنید. بنده هر چند خودم از منتقدی شهرداری تهران هستم اما هیچ گاه بی انصافی و بی عدالتی را بر نمی تابم و همه را به رعایت انصاف وعدالت دعوت می کنم.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.