فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی ارتش در راستای حراست و حفاظت از مرزهای آبی و خطوط مواصلاتی کشور در مقابل هرگونه ائتلاف و تهدید منطقه ای و فرامنطقه ای خواهد ایستاد.

به گزارش قدس آنلاین، دریادار امیر حبیب الله سیاری عصر یکشنبه در مراسم استقبال از چهل و ششمین ناوگروه اعزامی به خلیج عدن بیان داشت: حوزه مسئولیت نیروی دریایی ارتش زیاد شده است پیش از این حوزه ماموریت تا انتهای دریایی عمان بود. اما از سال ۸۸ حوزه ماموریت های نیروی دریایی ارتش گسترش یافت و تا مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند و حتی آبهای دور افزایش یافت.

امیردریادار سیاری عنوان کرد: حضور به صورت مستمر در دریا، دید و بازدید از بنادر کشورهای همسایه و منطقه، جلوگیری از ایران هراسی، حفاظت از منافع و خطوط مواصلاتی و تجاری کشتیرانی جمهوری اسلامی در آبهای آزاد و دور نشان از راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش دارد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 88 تا کنون 46 ناوگروه رزمی به اضافه ناوگروه های صلح و دوستی جمعا ۵۲ ناوگروه به خلیج عدن و آبهای دور اعزام شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ابرازداشت: تمامی ناوگروه های نیروی دریایی ارتش با دو هدف برقراری امنیت خطوط مواصلاتی کشور و جلوگیری از ایران هراسی در میان سایر کشورهای دنیا در آبهای آزاد حضور می یابد.

به گفته امیر دریادار سیاری، در سال ۶۰ نیرو دریایی از تنگه هرمز تا بندر امام خمینی اسکورت کشتی ها را به عهده داشت و ۱۰هزار کشتی اسکورت شد. نیروی دریایی توانست امنیت خطوط تجاری و مواصلاتی کشور و اقتصاد کشور را برای چرخش مداوم چرخ اقتصادی کشور نگه دارد.

وی با بیان اینکه توان دریانوردی ایران در آبهای دور بالاست و بدون نیاز به بنادر در مسیر مدت زمان دریانوردی را افزایش داده ایم افزود: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در منطقه حضور یافته است و توانمندیمان را میان تمامی کشورهای حاضر در خلیج عدن و باب المندب به نمایش گذاشته ایم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دوران بزن درو تمام شده است و امروز ارتش و در پیشانی ان در دریاها نیروی دریایی ارتش مردانه در مقابل هر گونه تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای ایستاده است و برای حفاظت از مرزها و منافعمان پای کار هستیم و از هیچ گونه ائتلاف و یا تهدیدی هراس نداریم.

دریادار امیر سیاری تصریح کرد: حضور ما برای دشمن تهدید است و دشمن می داند حضور ما موثر است.

وی اظهارداشت: ناوگروه چهل و ششم ۱۰ روز به دلیل یک تدبیرو فرمایش مقام معظم رهبری برای حضور همه ایرانیان در پای صندوق های رای به مسقط آمد و در آنجا رای دادن و در انتخابات شرکت کرد. این یک پیام و تدبیر فرماندهی کل قوا بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.