مشهد- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای تابستان امسال ۲۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است و در این پایگاه‌ها بالغ بر ۴۰ رشته ورزشی، هنری، قرآنی آموزش داده می‌شود.

تشکیل ۲۵۰۰ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان در خراسان رضوی

دکتر براتعلی منصوریان با بیان اینکه این پایگاه‌ها شامل کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها، پایگاه ورزشی و هنری هستند به قدس افزود: دراین پایگاه‌های مشاوره خدماتی نظیر مهارت‌های زندگی و خدمات تحصیلی و تربیتی ارائه می‌شود و ۲۲ اردوگاه آموزش و پرورش استان هم پذیرای فعالیت‌های اردویی دانش‌آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۲۵۰ هزار دانش آموز در کلاس‌های تابستانی آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند.

منصوریان عنوان کرد: تلاش ما این است که هر دانش آموز با گذراندن کلاس‌ها در چند تابستان حداقل یک مهارت را به دست آورد به همین دلیل مراکز فنی و حرفه‌ای، پژوهش سراها، کارگاه‌ها و... در خدمت دانش آموزان هستند تا فضای غنی و پربار را برای آنان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کلاس‌ها با حداقل قیمت برگزار خواهند شد، تصریح کرد: هر دانش آموزی هم که بابت پرداخت شهریه کلاس‌ها مشکل دارد، به معاون پرورشی منطقه مراجعه کند تا دانش آموزان با نامه ای که از آنان دریافت می‌کنند بتوانند در کلاس‌ها شرکت کنند و هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکل در پرداخت شهریه از شرکت در کلاس‌ها باز نماند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در خصوص اردوی راهیان نور، یادآور شد: هدف‌گذاری کرده بودیم در سال تحصیلی جاری ۳۰ هزار دانش آموز را به اردوی راهیان نور ببریم، اما به دلیل مشکلات مالی این موضوع محقق نشد و توانستیم کمتر از ۱۰ هزار دانش آموز را به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام کنیم.

منصوریان با اشاره به اینکه در تابستان اعزام به مناطق جنگی غرب و شمال غرب کشور صورت می‌گیرد، گفت: در سال تحصیلی گذشته ۴۰۰۰ دانش آموز به این مناطق اعزام شده‌اند پیش‌بینی می‌کنیم در تابستان سال جاری ۵۰۰۰ الی ۷۰۰۰ نفر را اعزام کنیم، اردوی راهیان نور مختص دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های تابستانی ما طرح هجرت است، اظهار کرد: در این طرح و با مشارکت سپاه، سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش مرمت، بازسازی و رنگ آمیزی مدارس و مناطق محروم انجام می‌شود.

وی گفت :سال گذشته ۷۰ هزار نفر روز در طرح هجرت به مناطق محروم اعزام شده اند، پیش بینی می‌شود در تابستان جاری ۱۰۰ هزار نفر روز اعزام داشته باشیم.

وی افزود: حضور در طرح هجرت، خدمت به محرومین و دور شدن از خانواده، آثار تربیتی دارد، این طرح هم مخصوص دانش آموزان متوسطه دوم است، اما گاهی برخی دانش آموزان متوسطه اول هم با اصرارهای فراوان در اردوهای هجرت شرکت می‌کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.