بجنورد- استاندار خراسان شمالی در نشست هیات تجاری وسرمایه گذار آلمانی گفت: پس ازبرجام، کشور و از جمله خراسان شمالی درصدد هستند گام های بلندی برای جذب سرمایه خارجی ،توسعه،تولید واشتغال بردارند.

گام بلند خراسان شمالی برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست مشترک با هیات تجاری وسرمایه گذار آلمانی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه مقرر شده ۲۵ درصد منابع مالی موردنیاز برای توسعه کشور از سرمایه گذاری خارجی تامین شود و این موضوع مورد تاکید و در دستور کار مسولین و مدیرانی استانی نیز قرار دارد.

وی افزود: سفر هیات تجاری و سرمایه گذاری آلمان به خراسان شمالی در راستای شناخت ظرفیت های استان است و دراین سفرتوانمندی های استان درحوزه های کشاورزی صنعت ومعدن گردشگری وانرژی های پاک به هیئت آلمانی معرفی میشود

صالحی بیان داشت: خراسان شمالی با داشتن شرکت پتروشیمی، فولاد و آلومینا در حوزه صنایع مادر، بستر خوبی برای ایجاد صنایع پایین دستی و سرمایه گذاری در این زمینه دارد.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی  و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی نیز گفت: در خراسان شمالی با توجه به وجود زیرساخت های ارتباطی، و توسعه ای و قابلیت های فراوان در حوزه انرژی پاک و محصولات کشاورزی پاک و گردشگری مبتنی بر تنوع قومی و مجاورت با کشورهای همسایه فرصت های زیادی برای همکاری و سرمایه گذاری وجود دارد.

محمود دلپسند با بیان این مطلب که این سفر زمینه ساز استمرار مراودات اقتصادی خراسان شمالی و آلمان خواهد شد،افزود: هیچ محدودیتی برای حضور صاحبان سرمایه و ورود فناوری های جدید وجود ندارد و برای همکاری مشترک در همه زمینه ها مشتاق و آماده هستیم.

گفتنی است، سفر هیئت اقتصادی آلمانی متعاقب سفر سال گذشته مهندس صالحی استاندار خراسان شمالی و تیم اقتصادی همراه وی  به آلمان و فرانسه انجام گرفته است و اعضای هیئت تجاری و سرمایه گذاری آلمانی صبح روز دوشنبه در فرودگاه بجنورد مورد استقبال رسمی مقامات مسئول و فعالان اقتصادی خراسان شمالی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.