اهواز- رئیس اداره محیط زیست بهبهان با بیان اینکه منطقه تشان در حقیقت مرز بین خوزستان و کهگلویه و بویراحمد است، گفت: آتش‌سوزی این منطقه در بخش خوزستان پس از ۲ روز اطفاء شد اما آتش‌سوزی بخش استان کهگلویه وبویراحمد تاکنون مهار نشده است.

کمبود تجهیزات اطفاء حریق در بهبهان/ آتش‌سوزی «تشان» بهبهان پس از ۲ روز مهار شد

به گزارش قدس آنلاین، فرخ شیرالی با بیان اینکه آتش‌سوزی بخش استان کهگلویه وبویراحمد تاکنون مهار نشده است، افزود: بخش آتش‌سوزی استان کهگلویه وبویراحمد منطقه کوهستانی و صعب‌العبور است و مسیر ماشین‌رو ندارد همچنین برای دسترسی به قسمت آتش‌سوزی استان کهگلویه وبویراحمد از سمت خوزستان ۴ الی ۵ ساعت کوهنوردی لازم است.

رئیس اداره محیط زیست بهبهان گفت: دستگاه‌ها و نیروهای استان کهگلویه وبویراحمد و خوزستان همچنین مردم عشایر و روستاهای محلی در این ۲ روز برای اطفاء حریق حضور داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در منطقه کوهستانی است اکنون ارتباط تلفنی ما با نیروهای حاضر در محل آتش‌سوزی قطع شده اما اطلاع داریم که نیروهای نظامی از سمت استان کهگلویه وبویراحمد در محل آمدند و  کار اطفاء حریق را انجام می‌دهند.

شیرالی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی مشخص نشده است، توضیح داد: با توجه به اینکه هوا بسیار گرم و حدود ۴۵ الی ۵۰ درجه است و مناطق خشک هستند اگر شیشه‌ای در طبیعت افتاده باشد مانند یک ذره‌بین عمل می‌کند و می‌تواند سبب آتش‌سوزی شود.

وی تصریح کرد: یکی دلایل طولانی شدن زمان اطفاء حریق امکانات اطفاء حریق در شهرستان کم است و همچنین انجام  اطفاء حریق در منطقه کوهستانی با مناطق دشت و مسطح متفاوت هست و تجهیزات و ماشین‌آلات به مناطق کوهستانی دسترسی ندارند.

رئیس اداره محیط زیست بهبهان عنوان کرد: با توجه به حضور بنده در منطقه تشان معتقدم تنها وسیله مناسب اطفاء حریق در این منطقه هلیکوپتر است که بتواند در منطقه تشان آب‌پاشی کند البته هلیکوپتر از خوزستان به منطقه تشان اعزام شده بود اما تنها نیروها را جابه جا می‌کرد.

وی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی آسیب جانی به کسی وارد نشده است، تاکید کرد: گردشگران، چوپانان و عشایر پس از آتش روشن کرد برای خاموش کردن آتش دقت کنند و انتظار داریم درصورت آتش‌سوزی سریعا به دستگاه‌های مربوطه گزارش دهند به دلیل اینکه هر قدر زمان از آتش‌سوزی بگذرد دامنه آتش وسیع‌تر می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.