سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی تهران تأکید کرد که می بایست مجدداً به بحث تروریسم فکر کنیم و جهان را به مبارزه با این پدیده شوم و دهشتناک فرابخوانیم.

جامعه جهانی را به مبارزه با پدیده شوم تروریسم فرامی‌خوانیم/ایران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به مذاکره و خویشتنداری دعوت می‌کند

   به گزارش «قدس آنلاین»،   «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران در کنفرانس خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران به حادثه اخیر تروریستی به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی اشاره کرد و ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان این حادثه از همدردی مقامات جهانی با ایران قدردانی کرد.

وی در اینباره گفت: «مردم بی‌گناه را در ماه مبارک رمضان به شهادت رساندند و جا دارد که مجدداً همه به بحث تروریسم فکر کنیم و جهان را به مبارزه با این پدیده شوم و دهشتناک فرابخوانیم. »

قاسمی در ادامه افزود: «به تمامی بازماندگان و خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم و برای آنها آرزوی صبر می‌کنم».

سخنگوی وزارت خارجه ضمن قدردانی از مقامات جامعه جهانی که با ایران همدردی کردند، گفت: «لازم می‌دانم در اینجا از شخصیت‌های مختلف جهان، رؤسای جمهور، وزرای خارجه و سایر وزرا، مؤسسات و به خصوص شخص پاپ، دبیرکل سازمان ملل و تعداد زیادی از رؤسای جمهور کشورها که تلفنی و به صورت مکتوب با ملت و دولت ایران همدردی کردند و این حادثه را ضمن محکوم کردن، تسلیت گفتند، قدردانی کنم ».

قاسمی توضیح داد: «تاکنون بیش از ۸۰ کشور جهان در سطوح مختلف پیام‌های خود را برای مقامات ایران، دولت و ملت این کشور ارسال کرده‌اند که نشان می‌دهد جامعه جهانی خوشبختانه هنوز نسبت به اینگونه وقایع دردناک و شومی که متأسفانه همچنان در اقصی نقاط رخ می‌دهد، حساسیت خود را حفظ کرده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به سؤال خبرنگاری در خصوص برجام منطقه‌ای گفت: «من مفهوم برجام منطقه‌ای را نمی‌فهمم. من یک برجام بیشتر نمی‌شناسم و آنچه که بین ایران و ۱+۵ در بحث هسته‌ای بعنوان برجام مطرح شد، موضوع خاصی است و مسائلی که بین کشورهای حوزه خلیج‌فارس وجود دارد، مسئله دیگری با ویژگی‌های خاص خودش است و راهکارهای مختص خودش را طلب می‌کند به همین دلیل تعبیر برجام منطقه‌ای برای من مفهوم نیست و بیش از این نمی‌توانم در اینباره توضیح دهم».

وی در پاسخ به سوال دیگری در زمینه تدابیر ایران برای افزایش روابط تجاری با قطر توضیح داد: «مسائلی که بعد از اجلاس ریاض در منطقه رخ داد، همانطور که قبلاً هم گفتم برگزاری نابهنگام و چیدمان غلط اجلاس می‌تواند آثار مخربی را با توجه به دخالت دیگران در مسائل کشورهای منطقه به وجود آورد و این مسئله تحقق یافت و ما شاهد بودیم که اتفاقات ناگواری در روابط کشورهای همسایه حوزه جنوبی ما رخ داد».

قاسمی تصریح کرد: «این کشورها می‌بایست با توجه به وضعیت منطقه و چالش‌های پیش رو منطقه بتوانند در یک روند مثبت و همه‌جانبه، پشت میز مذاکره مسائل خود را حل و فصل کنند و برای ثبات و آرامش هرچه بیشتر منطقه تلاش کنند و ما آنها را به مذاکره و خویشتنداری دعوت می‌کنیم».

بخش کامل این کنفرانس خبری متعاقباً به این خبر افزوده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.