رشت- نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون شاهد سیر نزولی تولید در محصولی با ظرفیتی همچون چای در کشور هستیم، گفت: افزایش تولید چای نیازمند قانون نیست بلکه نیازمند تغییر درسیستم مدیریتی وزارت کشاورزی است.

شاهد سیر نزولی تولید چای در کشور هستیم

‌به گزارش قدس آنلاین، جبار کوچکی نژاد، ‌درباره وضعیت تولید چای در کشور، اظهار کرد: سهم تولید چای در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی به میزان 50 درصد در کشور ارتقا یافت، اما متاسفانه هم اکنون شاهد سیر نزولی تولید در محصولی با ظرفیتی همچون چای در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ضعف شدید مدیریت در سیستم وزارت کشاورزی نسبت به محصولاتی همچون چای، ابریشم، برنج و بادام کاهش تولید در این عرصه را در پی داشته است، تصریح کرد: متاسفانه وزارت کشاورزی برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسبی برای خودکفایی در تولید چای اتخاذ نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: عدم برنامه ریزی در سیستم وزارت کشاورزی برای خودکفایی در تولید محصولی همچون چای که می تواند علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی کشاورز برای بسیاری از افراد نیز ‌اشتغالزایی کند، متاسفانه موجب شد آمار تولید چای در کشور روز به روز با کاهش روبرو شود.

کوچکی نژاد گفت: مجلس شورای باید در زمینه تولید چای فکر اساسی کند زیرا ما در این زمینه قوانین ‌به اندازه کافی داریم، بنابراین باید سیستم مدیریت کشاورزی را در کشور برای افزایش تولید و خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی تغییر دهیم.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید چای در کشور به نحو شایانی وجود دارد اما متاسفانه در این راستا سیاست‌گذاری مناسبی در ‌نظر گرفته نمی شود و از همین رو مشکل اصلی افزایش تولید چای در کشور منابع  مالی نیست بلکه بیش از هر موضوعی مشکلات مدیریتی تولید چای را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دولت طبق درآمدی که دارد می تواند مطالبات چایکاران را پرداخت کند، یادآورشد: 50 درصد تولید چای ایرانی هم اکنون بطور تقریبی به 25 درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.