ایلام- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه ۳۲۷ هزار هکتار از جنگل‌های استان ایلام در محدوده خطر قرار دارند،گفت: ۲۰۷ هزار هکتار از این عرصه‌های طبیعی در اختیار سازمان محیط زیست است.

۳۲۷ هزار هکتار از جنگل‌های استان ایلام در محدوده خطر قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین، رضا احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مردم ایلام جنگل دوست‌ترین مردم دنیا هستند این را با مطالعه و تحقیق و از سن درختان از نزدیکی جنگل به شهر و عوامل دیگر می گویم و بر آن تاکید دارم.
وی با بیان اینکه ما در مدت ۵ سال ۶۰ هزار جنگل کاری داشتیم این خودش در سطح کشور بی نظیر است، افزود:جنگل‌های استان ۱۳۰ قرن طول عمر دارند که در ۵۰ قرن گذشته به تکامل رسیده‌اند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با بیان اینکه بیش از هزار گونه گیاهی در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: ما در هر بار آتش سوزی پنج تن اکسیژن در هر هکتار از دست می‌دهیم و ۱۰ تن دی اکسید کربن وارد هوا می‌شود.
وی گفت: چرا این همه آمار و ارقام نادرست از سوختن جنگل‌ها داده می‌شود پیشروی آتش سوزی در در بدترین شرایط ممکن ساعتی سه هکتار است و ما دارای سیستم‌های قوی و پیشرفته پایش داده‌های ماهواره‌ای هستیم.
احمدی خاطرنشان کرد: در سطح استان استقرار نیروهای قرقبان در ۷۴ نقطه بحرانی استان را داریم و بیش از ۹۰ درصد عوامل آتش سوزی‌ها عامل انسانی است در قانون برای برچیدن و آتش و تخریب یک نهال تا ۶ ماه حبس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما یک مورد در سال ۹۳ داشتیم با حکم سه سال حبس و جریمه نقدی ۹۶ میلیون تومانی برای یک فرد مرتکب آتش سوزی در جنگل‌های ملکشاهی داشته‌ایم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: جنگل‌های استان ما مزیت مطلق هستند باید بر روی آنها سرمایه گذاری کرد باید نهادهای خصوصی را طبق قوانین مربوطه وارد این عرصه کرد.
وی با بیان اینکه استان ایلام به‌عنوان نخستین استان کشور مقالات isi نشر داده است، خاطرنشان کرد: اکنون ۳۲۷ هزار هکتار از جنگل‌های استان در محدوده خطر قرار دارند که از این مقدار ۲۰۷ هزار هکتار از این عرصه‌های طبیعی در اختیار سازمان محیط زیست است.
احمدی گفت: اکنون استان ایلام از لحاظ امکانات اطفای حریق جز نخستین استان‌هاست و ما هم همچنان در حال مکاتبه برای امکانات بیشتر با ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی با سازمان‌های مرتبط دولتی تا بالاترین سطح هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.