نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصادیق مشاغل صنایع دستی که شامل بیمه خواهند شد را معین کردند.

نمایندگان مصادیق مشاغل صنایع دستی مشمول بیمه را تعیین کردند

   به گزارش «قدس آنلاین»،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان، طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی را مورد بررسی قرار دادند.

نمایندگان پس از بحث و تبادل نظر ماده ۱ این طرح را به شرح ذیل نهایی کردند که درصورت تصویب آن مقرر خواهد شد، صنایع دستی ایران مجموعه ای از صنایع هنری است که با محوریت خلاقیت، ذوق و زیبایی شناسی با بهره گیری از مواد اولیه قابل دسترس تولید می شود و فرآیند ساخت و تولید محصول به صورت فردی یا گروهی، عمدتاً با دست و با کمک ابزار مورد نیاز انجام می گیرد. رشته های صنایع دستی از قبیل نساجی سنتی، بافته های داری و غیر داری، پوشاک سنتی، کاشی سنتی، سفال و سرامیک، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی استخوان، رودوزی های سنتی، آبگینه، صنایع دستی کاغذی، طراحی و نقاشی سنتی، ساز های سنتی، مینا کاری و پیشه های وابسته به گروه های یاد شده می باشد.

براساس تبصره این ماده، تشخیص مصادیق صنایع دستی و اشخاص فعال موضوع این ماده که فاقد بیمه تأمین اجتماعی می باشند برخورداری از بیمه مذکور حسب مورد با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.