سمنان- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از گفت: ۲ هزار هکتار از گندمزارهای استان سمنان به‌دلیل خشکسالی و عدم بارش در زمان مناسب کاملا از بین رفتند.

۲۰۰۰ هکتار از گندم‌زارهای دیم استان سمنان از بین رفتند

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسن میرعماد بااعلام این خبر اظهار کرد: این دو هزار هکتار گندمزارهای دیم استان بودند که اکثر قریب به اتفاق آنها در منطقه کالپوش شاهرود واقع بودند.

وی با اشاره به عدم مناسب بودن بارش‌های بهاری در این منطقه افزود: متاسفانه در بازه زمانی که دیم‌زارها نیازمند بارش هستند، در این منطقه شاهد بارندگی نبودیم و همین باعث از بین رفتن بیش از دو هزار هکتار از مزارع گندم در استان بودیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اظهار خرسندی از گندمزارهای آبی در این استان گفت: خوشبختانه مزارع گندم آبی در استان به دلیل ضریب مناسب مکانیزاسیون، حمایت‌های ترویجی و پشتیبانی که از سوی جهادکشاورزی صورت گرفت از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردارند.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع بیش از ۳هزار هکتار از سطح زیرکشت گندم در این استان کاسته شده افزود: این کاهش سطح زیرکشت به دلیل مشکل کم‌آبی بوده و یکی-دو سالی است که این روند کاهشی از سیاست‌های جهادکشاورزی در استان است.

میرعماد با بیان اینکه برنامه جامع و مدونی برای افزایش عملکرد واحد در سطح در سطح اراضی زراعی و باغی استان تدوین و اجرایی شده است ادامه داد: بر همین اساس با وجود کاهش ۳ هزار هکتاری سطح زیرکشت و از بین رفتن ۲هزار هکتار مزارع گندم دیم استان همه پیش‌بینی‌های ما حکایت از افزایش تولید گندم در استان سمنان دارد.

وی با اشاره به آغاز برداشت گندم در نیمه غربی این استان گفت: برداشت گندم در این منطقه نیز موید افزایش قابل توجه عملکرد در واحد سطح و تحقق پیش‌بینی افزایش برداشت گندم در مزارع این استان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به لزوم توجه بیشتر بهره‌برداران به صنعت بیمه گفت: بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند به اقتصاد کشاورزان در استان کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه دولت سالانه کمک‌هایی در این بخش به کشاورزان می کند افزود: جهادکشاورزی همه تلاش خود را برای حمایت از کشاورزان و بهره‌برداران به‌کار می‌گیرد تا به بهبود اقتصاد کشاورزی در استان کمک کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.