نمایندگان مجلس دولت را مکلف کردند در اجرای قانون بیمه اجتماعی قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار، نسبت به ساماندهی و بیمه کردن همه واجدان شرایط اقدام کند.

با مصوبه مجلس، دولت مکلف به بیمه بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی  شد

    به گزارش «قدس آنلاین»،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) پارلمان و در ادامه بررسی طرح حمایت از هنرمندان، ‌ استادکاران و فعالان صنایع دستی، ماده ۲ این طرح را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، دولت مکلف شد در اجرای قانون بیمه اجتماعی، قالیبافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه‌دار (کددار) مصوب ۱۸ مرداد سال ۸۸ نسبت به ساماندهی و بیمه کردن کلیه واجدان شرایط اقدام کند.

مطابق تبصره یک ماده ۲ طرح مذکور، در اجرای قانون فوق، عدم حضور در ساعت معین در محل کار نمی‌تواند مبنای قطع بیمه قرار گیرد و ارزیابی توسط بازرسان سازمان صرفاً بر اساس مساحت مذکور در ماده ۲ قانون فوق‌الذکر انجام می‌گیرد.

بر اساس تبصره ۲ این ماده، دارندگان مجوز فعالیت موضوع قانون فوق از کلیه امتیازات و تعرفه‌های بخش صنعت در مورد حامل‌های انرژی، آب، برق و گاز برخوردار هستند.

همچنین بنا بر تبصره ۳ ماده ۲ طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، حمایت‌های موضوع این قانون با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌ها و تشکل‌های ذیربط در مورد قالیبافی و بافندگی فرش اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.