بعد از ادعای عربستان، امارات و چند کشور عربی دیگر در مورد حمایت قطر از تروریسم، یک مقام قطری در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که این کشور به دلیل درخواست آمریکا از گروه طالبان میزبانی کرده است.

میزبانی قطر از طالبان به درخواست آمریکا صورت گرفته است

   به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از اطلس، «ماجد القحطانی» فرستاده ویژه وزیر امورخارجه قطر در مبارزه با تروریسم گفت:  میزبانی قطر از گروه طالبان در «دوحه» و اجازه بازگشایی دفتر سیاسی به درخواست آمریکا و برای گفتگو بین واشنگتن و این گروه صورت گرفته است.

قحطانی در گفتگو با بخش انگلیسی شبکه الجزیره و در پاسخ به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود، دوحه باید از حمایت مالی تروریسم دست بکشد، افزود: ما درصدد تسهیل گفتگو بین آمریکا و گروه طالبان هستیم، این از جمله اهداف ما در سیاست های خارجی است، افزون بر آن که میزبانی ما از طالبان نیز بنا به درخواست واشنگتن صورت گرفته بود.

وی درخصوص بیانیه ۴ جانبه عربستان و متحدانش که در آن جمعی از شخصیت ها و موسسه های خیریه قطری را به اتهام حمایت از تروریسم، تحریم کردند، نیز افزود: فهرست تهیه شده از سوی این کشورها، فاقد اعتبار است.

فرستاده ویژه «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در ادامه اظهار کرد: برخی از اسامی که عربستان، آنها را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است، ساکن قطر نیستند و حتی یکبار نیز از کشور ما دیدن نکرده اند.

قحطانی تصریح کرد: قطر برای جلوگیری از حمایت مالی تروریست ها، مقابله با آنها اقدامات پیش گیرانه دارد و همه تلاش خود را برای مقابله با عوامل به وجود آورنده این پدیده به کار می بندد.

فرستاده ویژه وزیر امورخارجه قطر در ادامه گفت: تلاش قطر برای مبارزه با تروریسم بر دیپلماسی پیشگیرانه، تلاش برای حل و فصل نزاع ها، میانجیگری بین طرف های درگیر و ترغیب مذاکره و تسامح بین طرف ها استوار است.

 گفتنی است که اظهارات قحطانی درحالی مطرح می شود که دفتر گروه طالبان، از آغاز سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را در دوحه آغاز کرد.

 لازم به ذکر است که در بیانیه مشترکی که پنجشنبه شب گذشته عربستان، امارات متحده عربی، بحرین و مصر منتشر کردند، ۵۹ شخصیت و ۱۲نهاد فعال در کشورهای عربی به ویژه در قطر به اتهاماتی از جمله وابستگی به این کشور و حمایت از تروریسم به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.