«یوکیو آمانو» با اشاره به تداوم راستی آزمایی در خصوص برنامه هسته ای ایران گفت: آژانس همچنان انحراف نداشتن مواد هسته ای اعلام شده از طرف ایران را بر اساس توافق پادمان ها، تایید می کند.

آژانس همچنان انحراف نداشتن مواد هسته ای اعلامی ایران را تایید می کند

   به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سایت آژانس بین المللی انرژی اتمی، در این نشست که از ساعت ۱۳ امروز دوشنبه ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد) تا روز جمعه ۱۶ ژوئن (۲۶۶ خرداد) ادامه دارد و پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار می شود، جدیدترین گزارش فصلی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نظارت بر برنامه هسته ای ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در ابتدای جلسه امروز خود با قربانیان حوادث تروریستی اخیر در ایران، انگلیس، افغانستان و افغانستان ابراز همدردی کرد.

دومین گزارش آژانس درباره ایران در سال ۲۰۱۷ با عنوان «راستی آزمایی و نظارت در جمهوری اسلامی ایران مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل»، روز جمعه ۱۲ خرداد منتشر شد و در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفت. این گزارش بار دیگر تاکید کرد که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق هسته ای (برجام) به پیش می رود.  

گزارش جدید آژانس خاطرنشان می کند که ذخایر آب سنگین ایران ۱۲۸.۲ تن است و کارخانه تولید آب سنگین فعلا در حال انجام فعالیت های تعمیر و نگهداری سالیانه است.  

مسائلی از قبیل گزارش سالانه آژانس مربوط به سال ۲۰۱۶ و گزارش همکاری های فنی سال ۲۰۱۶ و همچنین اجرای توافق های پادمانی در جمهوری دمکراتیک خلق کره و اجرای توافق های پادمانی توافق منع اشاعه (ان پی تی) در  سوریه، از دیگر محورهای بحث و بررسی در نشست فصلی شورای حکام در مقر آژانس در وین است.

یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین خود در نشست فصلی شورای حکام گفت: آژانس همچنان به راستی آزمایی عدم انحراف مواد هسته ای اعلام شده ایران مطابق توافق پادمانی، و اجرای تعهدات ایران مطابق برجام ادامه می دهد.

وی همچنین افزود: آژانس همچنان انحراف نداشتن مواد هسته ای اعلام شده از طرف ایران را بر اساس توافق پادمان ها، تایید می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.