۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 538243

کشورهای عضو گروه هفت متحد با حضور در نشست دو روزه "بولونیا" در شمال ایتالیا درباره ادامه تلاش های خود برای حفاظت از محیط زیست توافق کردند. در این نشست وزیر محیط زیست آمریکا به یک مرور گذرا و سطحی بسنده کرد.

توافق پاریس بدون ترامپ چه می کند؟

به گزارش قدس آنلاین، ده روز پس از اعلام خروج آمریکا از توافق پاریس درباره آب و هوا – که محکومیت جهانی را به دنبال داشت – نه تنها حضور "اسکات پروئیت"، وزیر محیط زیست آمریکا و رئیس فعلی آژانس حمایت از محیط زیست این کشور در این نشست کمرنگ بود بلکه خانم "باربارا هندریکس"، همتای آلمانی وی نیر شبانه "بولونیا" را ترک کرد. این در حالی است که وزیر محیط زیست فرانسه نیز فقط روز دوشنبه در این نشست حضور می یابد.

"جان لوکا گالتی"، وزیر محیط زیست ایتالیا در پایان نخستین روز از این نشست تصریح کرد که ایتالیا و اکثر قریب به اتفاق کشورها معتقد هستند که چانه زنی درباره توافق پاریس یا خروج از آن غیر ممکن است.

"اریک سولهایم"، مدیر طرح محیط زیست وابسته به سازمان ملل گفت که کشورهای شرکت کننده در این نشست روز یک شنبه به رغم تصمیم اخیر واشنگتن، بر عزم جدی و بی چون و چرای خود برای ادامه مسیر تأکید کردند.

سولهایم تصریح کرد: "بخش خصوصی و شرکت های بزرگ از جمله شرکت های آمریکایی حمایت خود را از این برنامه اعلام کرده اند. فرصت های شغلی بسیاری در اقتصاد سبز و تجدید پذیر به وجود امده اند. و سودهایی به مراتب بیشتر و سرشارتر از سوخت های فسیلی می توان به دست آورد".

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس سران گروه هفت در "تاورمینا" ایتالیا، موضعی متفاوت و نامأنوس اتخاذ کرد، مسأله آب و هوا تبدیل به یک موضوع پرتنش شده و باعث بروز اختلاف بین کشورهای عضو شد.

گفتنی است اسکات پروئیت نماینده آمریکا در بولونیاست که از هر گونه اظهارات علنی امتناع کرده است. پروئیت در سطوح داخلی با تعدادی از طرح های مربوط به حمایت از محیط زیست به شدت مخالفت کرده است. وی از مهمترین طرفداران خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس است.
 

منبع: العالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.