« احتمالا می خواستند نشان دهند دارای اقتدار نظامی بوده و می توانند چنین حملات پیچیده ای را انجام دهند، چه رسد به انجام کارهای انتحاری».

حملات تروریستی دیگر در راه است/ چرا مجلس مورد هجوم قرار گرفت؟

   به گزارش «قدس آنلاین»، سید ابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، حادثه تروریستی امروز تهران را این گونه تشریح کرد: «تروریست ها از درب شماره ۲ مجلس که محل رفت و آمد عمومی افراد است وارد مجلس شده اند. در کنار درب ۲ نیز تنها یک پاسدار بدون سلاح قرار داشته که پس از حمله به او وارد مجلس شده و پس از آن نیز دو نفر از نیروهای حفاظتی را به تیر می بندند. تمام این مسائل نقص حفاظتی مجلس را نشان می دهد».
این نماینده مجلس با تأکید بر این که تروریست ها نسبت به دوربین ها و داخل مجلس شناخت داشتند، تصریح کرد:
«حرکتشان کورکورانه نبوده است. احتمال نفوذ وجود داشته و اگر از داخل به آن ها گرا نداده باشند، قبلا مکان را به خوبی شناسایی کرده اند».
موسوی درباره تحلیل عده ای مبنی بر ساختگی بودن چنین حادثه تروریستی برای حمله به دولت نیز تأکید کرد: «حمله به دولت در چنین وسعتی امکان پذیر نیست، خودزنی در چنین حجمی ممکن نیست چون برای نظام بسیار هزینه بردار است».
وی یادآور شد:
«درباره این حادثه تروریستی تحلیل های مختلفی وجود دارد که برخی آن را مرتبط با حوادث قطر و عربستان می دانند، عده ای آن را کار داعش و گروه دیگر آن را کار داخلی ها برای ضربه زدن به دولت عنوان می کنند».
نماینده مردم یزد در مجلس از احتمال انجام چنین اقدامات تروریستی در آینده خبر داد و تأکید کرد:
«در کشورهای دیگر دنباله دار است و ممکن است برای این که تروریست ها ثابت کنند حرکتشان اتفاقی نبوده، چند حرکت دیگری انجام دهند».
موسوی  در ادامه تصریح کرد:
«شکی نیست مورد حمله و نفوذ قرار گرفته ایم که ابعاد آن نیز وسیع بوده و امکان بزرگنمایی وجود دارد، ولی بازهم ایران از امن ترین کشورهای جهان است».
وی درخصوص اهداف تروریست ها برای حمله به مجلس به جای اماکن عمومی خاطرنشان کرد:
«احتمالا می خواستند نشان دهند دارای اقتدار نظامی بوده و می توانند چنین حملات پیچیده ای را انجام دهند، چه رسد به انجام کارهای انتحاری».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.