۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
کد خبر: 538315

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه احتمال وقوع وزش باد شدید طی دو روز آینده در استانهای خوزستان و بوشهر وجود دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این وزش باد شدید موجب بروز گرد و خاک برای خوزستان و بوشهر شود.

آخرین وضعیت جوی 3روز آینده کشور

به گزارش قدس آنلاین، احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد داشت و فقط برخی نقاط کشور تحت تاثیر عبور موج بارشی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طی ۷۲ ساعت آتی بخشهای جنوبی سیستان و بلوچستان به‌ویژه در ساعات عصرگاهی با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، وزش باد شدید و رعد و برق مواجه خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید امروز در شمال خراسان رضوی و ارتفاعات خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه از ورود جریانهای شمالی به کشور طی ۲۴ ساعت آینده خبرداد و گفت: روز سه‌شنبه به‌دلیل وجود جریانهای شمالی و گذرموجی از نوار شمالی کشور، شاهد کاهش نسبی دما و بارش پراکنده باران به همراه وزش باد در استانهای ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهیم بود.

وی ادامه داد: بعد از ظهر روز چهارشنبه نیز در شمال غرب کشور افزایش ابر، رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد شدید به‌وقوع می‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین از وزش باد شدید به همراه گرد و خاک در استانهای خوزستان و بوشهر خبر داد و اظهار کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود که طی دو روز آتی استانهای خوزستان و بوشهر با وزش باد شدید و گرد و خاک مواجه شوند.

وظیفه با اشاره به مواج بودن خلیج فارس در ۴۸ ساعت آینده تصریح کرد: ارتفاع موج در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس بین دو تا سه متر برآورد می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود که قایقهای تفریحی، شناورهای سبک و نیمه‌سنگین احتیاط در این مدت احتیاط لازم را مورد نظر قرار دهند.

وی اهواز با ۴۹ درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با ۷ درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز به ۳۶ درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی نیز تغییر محسوسی به‌وقوع نمی‌پیوندد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: تهران نیز طی سه روز آتی آسمانی صاف و آفتابی همراه با وزش باد شدید خواهد داشت و پدیده وزش باد در جنوب تهران و شهریار بیش از سایر نقاط است.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.