۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: 538378

رشت- دکتر حسین پورخصالیان پزشک ایرانی مقیم آلمان درآمدهای طبابتش در آلمان را صرف اعتلای فرهنگ ایران و مدرسه سازی می کند.

طبابت در آلمان، مدرسه سازی در ایران

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حسین پورخصالیان، پزشک ایرانی مقیم آلمان اظهار کرد: در آلمان پزشکی را فراگرفتم و ۳۶سال در این کشور به عنوان ارولوژ و فوق تخصص جراحی کلیه و مثانه و ادرار کار می کنم و در این سال ها کوشیده ام از درآمدم برای اعتلای فرهنگ ایران استفاده کنم.

وی با بیان این که طرح هایش بیشتر صرف بهبود آموزش و پرورش به ویژه توجه به آموزش و پرورش بانوان می شود، افزود: تاکنون در گیلان یک مدرسه با نام فاطمه پورخصالیان در لاهیجان، یک دبیرستان در خرم آباد تنکابن و دو سالن ورزشی برای استفاده خانم ها در لاهیجان، یک مدرسه در رودبنه، یک مدرسه در دهسر سیاهکل بنام برادرم ساخته ام و شش کلاس نیز در دبستان های لاهیجان ساختم.

دکتر پورخصالیان هدف از صرف درآمدهایش در راه مدرسه سازی را پیشرفت کشور و بهبود شرایط زندگی مردم ذکر و ابراز امیدواری کرد به روزی برسیم که کشور به خیری نیاز نداشته باشد و منابع موجود برای ساخت مدارس کافی باشند .

این پزشک در مورد اقدامات نیکوکارانه خود در سایر استان های کشور گفت: هنگامی که در آذربایجان زلزله آمد و مدارس را تخریب کرد داوطلبانه به آنجا رفتم و تعمیر پنج دبستان را بر عهده گرفتم.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان خیرینی هستند که کودکان خیابانی و کسانی که کم سرپرست و بی سرپرست هستند را شناسایی و جمع می کنند به آنها غذا می دهند و لباس برای آنها تهیه و در آموزش شان شرکت می کنند، افزود: به همین منظور در آنجا یک خانه برای نگهداری ۴۲۰کودک بی سرپرست و کم سرپرست خریداری کردم و در اختیار آنها قرار دادم ولی خودم هنوز از آن دیدن نکرده ام .

گفتنی است؛ دکتر حسین پورخصالیان پزشک انسان دوست و نیکوکار تاکنون ۱۷مدرسه در کشور احداث کرده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.