اهواز_ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: برای نخستین بار در کشور ، پمپ های فرایندی چند مرحله ای (BB۳) با حمایت این شرکت نفتی بومی سازی شد.

پمپ های فرایندی چند مرحله ای با حمایت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بومی سازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالی پور اظهار داشت: پروژه بومی سازی پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای(BB۳) در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و حمایت از ساخت داخل، به مرحله اجرا گذاشته شد.
عالی پور افزود: تمام مراحل تدوین دانش فنی، طراحی، ریخته گری و ساخت این نوع پمپ در داخل کشور صورت گرفته و نمونه ساخته شده آن، تمامی آزمایش های عملکردی را با موفقیت طی کرده است و راندمان آن مطابق با استاندارد API ۶۱۰ می باشد.
وی تصریح کرد: نمونه ساخته شده از این نوع پمپ از نظر دقت طراحی و ساخت قابل رقابت با محصولات شرکت‌های بزرگ پمپ‌سازی خارج از کشور می‌باشد.  
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: با توجه به این که ساخت این پمپ‌ها نخستین تجربه طراحی در کشور به حساب می آید، طراحی، تدوین دانش فنی و فعالیت های فنی مهندسی پروژه از پیچیدگی های خاصی برخوردار بود که تحت نظارت دقیق و هوشمندانه سرپرستان و کارشناسان این شرکت با موفقیت محقق شد.
وی اظهار داشت: پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای (BB۳) کاربری فراوانی در واحدهای نفت و گاز دارند و با بومی سازی آنها ضمن جلوگیری از خروج ارز، موجب ایجاد اشتغال و حمایت از صنایع داخلی خواهد شد.  
مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با تقدیر از همه دست اندرکاران این پروژه اظهار امیدواری کرد این موفقیت ها و اقدام های بدیع و نوآورانه در راستای تولید صیانتی و حمایت از صنایع داخلی، استمرار داشته باشد.  
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با پنج شرکت تابعه، روزانه سه میلیون بشکه نفت خام تولید می شود که بخشی از این تولید برای خوراک پالایشگاههای کشور و بخشی نیز به پایانه نفتی خارگ برای صادرات منتقل می شود.
این شرکت که در پنج استان جنوبی و جنوب غرب کشور فعالیت دارد و ستاد مرکزی آن در اهواز است به تنهایی حدود ۸۰درصد نفت خام کشور را تولید می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.