تیم ملی فوتبال ایران که صعودی مقتدرانه به جام جهانی برزیل داشت حالا باید به فکر رسیدن به رده های بالاتر باشد.

ممتازترین تیم ملی ایران به جام جهانی رسید/ در اندیشه پرواز به میان 16 تیم بزرگ دنیا

قدس آنلاین - جواد رستم زاده: مقتدرانه ترین صعود ایران در تاریخ فوتبال جهان. با بتنی ترین دیوار دفاعی. با باهوش ترین و منظم ترین خط میانی. با زهردارترین خط حمله. ترو تمیزترین صعود به جام جهانی با شگفت انگیزترین آمار.

این بهترین تیم ملی ماست که حالا برای دومین مرتبه متوالی پرچم پر افتخار ایران را در میان 32 دو تیم خوشبخت و قابل احترام دنیا برافراشته می کند.

تیم ملی ایران با مهندسی کی روش مدتهاست آقای فوتبال آسیاست و صعود به سیبری کمترین پاداش برای تیمی است که حالا بعد از برزیل به عنوان دومین تیم ممتاز چمدانش را برای جام جهانی میبندد.

سربازان مرد پرتغالی به بلوغ کامل تاکتیکی رسیده اند و بیش از اینکه چون تمام سالیان دراز گذشته با قلب و احساساشان خودشان را برای پیروزی به اتش و بزنند با مغرشان و با منظق شان به نبرد حریفان می روند. همان چیزی که فوتبال اصیل ایرانی همیشه در کنار غیرت به آن نیاز داشته است.

ایران امروز از گروهی به راحتی آب خوردن صعود میکند که با وجود تیم هایی چون کره جنوبی و ازبکستان و قطر و چین گروه ساده ای نبود. چه بسا اگر قرار بود درب فوتبال ایران بر همان پاشنه سنتی بچرخد گروه مرگ بود و صعود از ان ناشدنی.

اما دیشب با عبور از ازبکستان به راحتی هرچه تمام تر مشخص شد که فوتبال ایران با اندیشه های کی روش دوران گذار از سنتی به مدرنیته را طی کرده و حالا باید در جستجوی  اهداف تازه تری در فوتبال جهان باشد. اولین هدف اما بی گمان صعود از مرحله گروهی جام جهانی در مسکو است.

این پنجمین صعود ایرانیان به جام حهانی است و وقت آن است که با همتی ملی و تکیه بر دانش جهانی به حضور در میان 16 تیم و حتی 8 تیم نهایی جام جهانی بیاندیشیم. کاری که حالا با اعتماد به نفس خوبی که پسران جوان ایرانی به دست آورده اند آرزو نیست و با کمی تدبیر و حمایت کاری است شدنی .

کی روش با وجود تمام ناسازگاری ها و پر توقع بودنش این حسن بزرگ را داشت که تمام توجه ها را معطوف تیم ملی کرد و این تیم را دارای شخصیت بین المللی کرد. او جوانان را به لژیونر شدن ترغیب کرد و سعی نمود مرزهای تیم ملی را گسترش دهد.

حالا مردان او با سن کم دارای تجربه های بین المللی خوبی هستند که در جام جهانی عصای دست او خواهند بود و البته ذخیره و پشتوانه محکمی خواهند بود برای سالیان دراز فوتبال ما. آزمون ،محمدی، عزت اللهی، کریمی، قوچان نژاد و ... حاصل همین تفکر و دور اندیشی هستند. با این حال باید اذعان داشت که از همین امروز صبح باید تدارک حضور جاه طلبانه در جام جهانی را دید. خرداد 97 در چشم بر هم زدنی خواهد رسید و موسم بلندپروازی های ما می رسد.

بلند پروازی هایی که با رهبری کی روش دور از دست رس نیست. ناپلئون می گوید آدم 4 تا خرگوش داشته باشد که رهبرشان یک گرگ باشد بهتر از آن است که 4 تا گرگ داشته باشد که رهبرشان یک خرگوش باشد.مرد پرتغالی شجاع و مردان جوان و زیرکش حالا در ابتدای پیچ تاریخی ایستاده اند. پیچی که سرنوشت نسلی جدید از فوتبالیست های بزرگ ایرانی را رقم خواهد زد و ورزش ایران را وارد فضای حرفه ای جدیدی میکند. فضایی که حالا با والیبال دریچه های مهم  و جدیدی از فضای ایران پر مهر و مترقی  را به روی  جهانیان خواهد گشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.