یزد - دبیر ستاد بزرگداشت روز جهانی قدس در استان یزد ‌گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۷۰ نقطه استان برگزار می شود.

راهپیمایی روز جهانی قدس در ۷۰ نقطه استان یزد برگزارمی شود

به گزارش قدس آنلاین، سعید زارع با بیان این که روزجهانی قدس میراث ماندگار امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: این مراسم  در مرکز استان ساعت ۱۱ صبح جمعه از میدان شهید بهشتی به‌طرف خیابان امام- چهارراه شهدا- خیابان قیام و مسجد ملأ اسماعیل برگزار می‌شود .

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و جدی‌ترین موضوع جهان اسلام مسئله فلسطین بوده  افزود:  امسال در آستانه بزرگداشت سی وهشتمین سالگرد روز جهانی قدس قرار داریم و ترویج روحیه استکبار ستیزی به نسل جدید ضروری بوده  و برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ۹۷ نقطه از جهان، نشانه نفوذ عمق استراتژِیک امام راحل می باشد.

زارع تصریح کرد: ۶۹ سال از محاصره فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی می‌گذرد و سفر رئیس‌جمهور آمریکا به کشورهای عرب منطقه نیز باهدف عادی‌سازی رابطه این کشوها با اسرائیل بوده  چراکه ترامپ بلافاصله پس از سفر به این کشورها به اسرائیل رفت و به آنان نوید عادی‌سازی رابطه کشورهای اسلامی عربی با این رژیم را داد .

این مسئول با اشاره به برداشت‌های مختلف از سند جدید سیاسی حماس بر تبیین و روشنگری این سند تأکید کرد و گفت: این سند به‌منزله سازش و نرمش حماس نبوده و تنها یک تغییر تاکتیکی و استراتژی سیاسی برای برون‌رفت از چالش‌هاست.

زارع خاطر نشان ساخت: انتخاب آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس از دیدگاه امام راحل به دلیل تلاقی این ایام با شب‌های قدر و تأثیر نورانیت و دعا در این شب‌ها بوده که می‌تواند منجر به آزادی فلسطین شده و روز جهانی قدس روز تعیین‌کننده در سرنوشت فلسطین و قدس شریف است .

دبیر ستاد روز قدس برپایی ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان، ایستگاه‌های هنری و سلامت، برگزاری نشست‌های تبیینی با موضوع قدس و فلسطین در ۶۶۰۰ حلقه صالحین، انجام نشست‌هایی درراستای برگزاری باشکوه مراسم با سازمان‌های مردم‌نهاد و برپایی جام ورزشی قدس و شهدای هفتم تیر، از دیگر برنامه‌های تدوین شده ویژه بزرگداشت روز جهانی قدس در استان یزد است.

وی خاطر نشان ساخت:این مراسم در مرکز استان ساعت ۱۱ صبح جمعه از میدان شهید بهشتی به‌طرف خیابان امام- چهارراه شهدا- خیابان قیام و مسجد ملأ اسماعیل برگزار می‌شود . با توجه به گرمای هوا و روزه‌دار بودن راهپیمایان از مسئولان هئیات مذهبی و کانون‌های مساجد درخواست شده  برای تلطیف هوا و کاهش گرمای هوا؛ دستگاه‌های گلاب‌پاش خود را جهت استفاده در مراسم به همراه بیاورند . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.