​ایلام- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری، تولید دانه های روغنی کلزا و ذرت در ایلام نسبت به سال گذشته سه برابر افزایش داشته است.

تولید کلزا و ذرت در ایلام ۳ برابر شده است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدتراب میری روز سه شنبه در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی (ع) با بیان اینکه کشاورزی از موفق ترین بخش های اقتصادی در کشور است، اظهارداشت: با تلاش های ارزنده کشاورزان و حمایت های دولت خوشبختانه ایران در تولید گندم خودکفا شده و امیدواریم این روند در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان نزولات جوی در استان نسبت به درازمدت بسیار پایین تر از میانگین استانی بوده است، افزود: با وجود چنین مشکلاتی، جهاد کشاورزی با اصلاح بذور نباتی و توجه همه جانبه و حمایت از بخش های مختلف کشاورزی اقدمات خوبی انجام گرفته و توانسته ایم در سال جاری نسبت به سال گذشته در تولید کلزا و ذرت افزایش سه برابری داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام به هزینه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف کشاورزی در استان ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از این میزان اعتبار در چهار سال اخیر، ۳۷۱ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به کشاورزان، فارغ التحصیلان و کارآفرینان حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

سیدمحمدتراب میری با بیان اینکه در هفته جهاد کشاورزی ۴۵ طرح و پروژه تولیدی و خدماتی با بیش از ۷۴۰ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریال در استان افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد، بیان داشت: این تعداد طرح زمینه اشتغال بیش از ۲ هزار و ۳۷۰ نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی را فراهم می کند.

وی به بیش از ۴ هزار نفر دانش آموخته کشاورزی در سطح استان اشاره و تصریح کرد: هر ساله تعداد زیادی به دانش آموختگان این حوزه اضافه می شود و جذب و بکارگیری این افراد در بخش های دولتی امکان پذیر نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام تنها راه اشتغال و بکارگیری فارغ التحصیلان حوزه کشاورزی را تقویت بخش خصوصی و استفاده از توان و استعداد فارغ التحصیلان این حوزه دانست و تأکید کرد: استان ایلام در حوزه کشاورزی از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و در صورتی که زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان فراهم شود، می توان امیدوار بود که زمینه اشتغال پایدار دانش آموختگان این حوزه فراهم شود.

سیدمحمدتراب میری به رتبه آخر ایلام در حوزه باغداری و باغبانی اشاره کرد و یادآور شد: ۶ هزار هکتار از اراضی استان به کشت باغات اختصاص یافته که ایلام آخرین استان کشور از لحاظ سطح زیر کشت باغات است که در صورت اجرای طرح های آبیاری می توان این سطح زیر کشت را افزایش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.