خرم آباد- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اعزام بیش‌ از ۱۴ کاروان از نیروهای تخصصی از لرستان به عراق، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در طول ۱۲ سال گذشته توانسته ۱۲ میلیارد تومان از محل نذورات نقدی و غیر نقدی مردم لرستان جمع‌آوری کند.

۱۲۰ میلیارد نذورات مردم لرستان برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شد
به گزارش قدس آنلاین، اصغر حقی‌پور در مراسم رونمایی درب سرداب ورودی غیبت امام زمان(عج) که در حسینیه ثارالله سپاه خرم‌آباد انجام گرفت، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در طول ۱۲ سال گذشته توانسته است مبلغ ۱۲ میلیارد تومان از محل نذورات نقدی و غیر نقدی مردم لرستان جمع‌آوری کند.
وی با اشاره به اینکه کمک به بازسازی عتبات و عالیات ترویج شعائر دینی است، عنوان کرد: نذورات مردم لرستان در کمک به بازسازی عتبات عالیات ۹ میلیارد تومان نقدی و مابقی هدایای غیر نقدی بوده است این در حالیست که اهدای ۱۵ کیلو طلا و ۲۵۵۰ متر سنگ چینی و کریستال ارسال ۴ هزار تن  سیمان از نذورات غیر نقدی مردم لرستان در کمک به بازسازی عتبات و عالیات بوده است.
حقی‌پور با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در پروژه عظیم توسعه حرم مطهر امام علی(ع) با نام نامی صحن حضرت زهرا(س) فعالیت و مشارکت داشته است، تصریح کرد: در طول ۱۲ سال خدمت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان بیش‌از ۱۴ کاروان از نیروهای تخصصی به عراق اعزام شده‌اند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت: برای ساخت این در ۱۲ کیلو طلای ۲۴ عیار با مکانیزم خاص، ۷۰۰ کیلو مس و دو متر و ۵۰ سانتی‌متر چوب برمه استفاده شده است.
حقی‌پور با اشاره به اینکه استادان این طرح از بهترین هنرمندان و اساتید ایران بودند، یادآورشد: در مجموع برای ساخت  این در ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که بخش اعظم آن پرداخت شده و ۳۰۰ میلیون تومان باید از محل نذورات مردم پرداخت شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان گفت:  درب حرم امامین عسکریین ورودی سرداب غیبت امام زمان(عج) تا پایان ماه رمضان در حسینیه ثارالله قرار دارد و سپس جهت زیارت به  سایر شهرستان‌های استان برده خواهد شد.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.