سبزوار- رئیس دانشگاه ایلیای هلند با اشاره به افزایش جمعیت شیعیان جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: با وجود اینکه ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما هنوز شیعیان جهان از شبکه ارتباطی مناسبی بهره‌مند نیستند، بنابراین، لازمه این ارتباط، ایجاد یک حرکت مردمی بین شیعیان جهان است که باید از مساجد و حسینیه‌ها شروع شود.

لزوم ایجاد شبکه ارتباطی قوی بین شیعیان دنیا/شیعیان جهان از شبکه ارتباطی مناسبی بهره مند نیستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام علی کاظمی صبح سه شنبه در امامزاده حسن(ع) کوشک با بیان اینکه ایجاد شبکه ارتباطی قوی شیعیان را تبدیل به قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان شیعه هستند که با ایجاد شبکه ارتباطی قوی تبدیل به قدرت بزرگ اقتصادی، فرهنگی و  سیاسی می‌شوند.

رئیس دانشگاه ایلیای هلند ادامه داد: باید صیغه اخوت بین مساجد، حسینیه‌ها، دانشجویان و نخبگان علمی شیعیان برقرار شود، علاوه بر این، با ایجاد شبکه ارتباطی خود نوعی اقتصاد مقاومتی است که در این خصوص، هیچ تحریمی نمی‌تواند قدرت اقتصادی شیعیان را ضعیف کند.

کاظمی با بیان اینکه حدود ۱۲ میلیون یهودی در سراسر جهان زندگی می‌کنند که به سبب برقراری شبکه ارتباطی موثر قدرتمند هستند، بیان کرد: یکی از عوامل زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی(عج)، افزایش فعالیت علمی و تقویت ارتباط بین مسلمانان و شیعیان است.

وی با بیان اینکه در صورت ایجاد شبکه ارتباطی قوی شیعیان و مسلمانان، آنها تبدیل به قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌شوند، متذکر شد: افزایش سن ازدواج بین شیعیان از توطئه‌های استکبار بوده که یکی از پیامدهای آن، رواج بی‌بندوباری و آسان شدن گناه در جامعه است.

رئیس دانشگاه ایلیای هلند ادامه داد: یکی از نکات مثبت ایجاد شبکه ارتباطی بین شیعیان طرح ازدواج بین‌المللی بین مسلمانان و شیعیان است، در حالی که در برخی کشورهای مسلمان همچون هند و لبنان، جمعیت دختران بیش از ۴ برابر پسران است، ازدواج بین‌المللی از طریق شبکه‌های اجتماعی، ازدواج را آسان می‌کند.

کاظمی با بیان اینکه بیش از ۱۶ میلیون شیعه در اروپا و آمریکا زندگی می‌کنند، علاوه بر این، در اروپا دختران شیعه و مسلمان در پی ازدواج با همسرانی از کشورهای اسلامی هستند تا فرزندان آنها تربیت اسلامی بیاموزند، اضافه کرد: سرمایه‌گذاری خارجی شیعیان در جمهوری اسلامی از طریق عقد اخوت ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.