قطر از آژانس هوانوردی سازمان ملل خواسته است تا در موضوع بسته شدن آسمان ۴ کشور عربی به روی هواپیماهای این کشور دخالت کرده و آن را حل و فصل کند.

درخواست قطر از سازمان ملل برای حل مشکل بسته شدن مسیر پروازی کشورهای همسایه

   به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از رویترز، دو منبع آگاه اعلام کردند: مقامات قطری از آژانس هوانوردی سازمان ملل خواسته‌اند تا به موضوع حق این کشور در استفاده از آسمان کشورهای همسایه که بر روی هواپیماهای این کشور بسته شده است،  ورود کنند.

قطر با ارسال نامه‌ای به سازمان هوانوردی بین‌المللی در راستای حل بحران بسته شدن آسمان کشورهای عربستان، ‌ امارات و بحرین بر روی خطوط هوایی قطر قدم برداشته است.  

مقامات قطری تأکید کردند: در این نامه از شورای مدیریت سازمان هوانوردی بین‌المللی خواسته‌اند تا از طریق مکانیزم کنوانسیون سال ۱۹۴۴ شیکاگو این مشکل را حل کنند، دوشنبه هفته گذشته عربستان، بحرین، امارات و مصر به طور همزمان روابط سیاسی  خود را با قطر متوقف کرده و آسمان کشورهای خود را بر روی این کشور بستند و عملاً تنها همسایه قطر که مسیرهای آن به روی قطر بازمانده ایران است.

هنوز مشخص نیست که سازمان هوانوردی بین‌المللی که طی هفته گذشته چند نشست در مونترال کانادا برگزار کرده است در این مسئله مداخله می‌کند و در صورتی که مداخله کنند نتیجه‌بخش بودن آن چه مدت زمان خواهد برد.  

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که این سازمان موضوع قطر را در نشست روز جمعه خود بررسی خواهد کرد.  

سخنگوی سازمان هوانوردی بین‌المللی اعلام کرده است که این سازمان نمی‌تواند در این زمینه به این سرعت اظهارنظر کند. پیش‌تر مدیر اجرایی قطر مسئولیت ایرویرز را نیز بر عهده دارد طی مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ای اعلام کرده بود که سازمان هوانوردی بین‌المللی باید اعلام کند که اقدامات در این زمینه علیه قطر غیرقانونی بوده است.  

در حال حاضر ۱۸ مقصد پروازی به روی هواپیماهای قطر بسته شده است. این مقام قطری همچنین نسبت به اقدامات امارات و  عربستان که هر دوی آنها عضو هیأت مدیره سازمان هوانوردی بین‌المللی هستند در بستن دفاتر خطوط هوایی قطر در کشورهای خود انتقاد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.