معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای فاز اول طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها از ابتدای تیرماه در سواحل شمال کشور خبر داد.

آغاز پرچم‌گذاری شناگاه‌های شمالی از ابتدای تیر/نصب پرچم آبی در شناگاه‌های سالم

به گزارش قدس آنلاین، پروین فرشچی در جلسه بررسی تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست به منظور پرچم‌گذاری شناگاه‌ها اظهار کرد: اجرای فاز اول طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها از ابتدای تیرماه در سواحل شمال کشور انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم طی چند ماه آینده فاز دوم طرح پرچم‌گذاری شناگاه‌ها را در جنوب کشور نیز اجرایی کنیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه این سازمان نمی‌تواند این کار مهم را به‌تنهایی انجام دهد، تصریح کرد: لازم است دستگاههای مختلف در این زمینه همکاری کنند؛ بنابراین سه نهاد وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست در قالب تفاهم‌نامه‌ای این موضوع را دنبال می‌کنند.

فرشچی افزود: تفاهم‌نامه همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست به منظور برنامه‌ریزی، اجرا، راهبری و نظارت مجموعه طرحهای سالم‌سازی شناگاه‌ها هفته آینده امضا می‌شود.

وی اظهار کرد: طبق طرح سالم‌سازی شناگاهها یا طرح پرچم‌گذاری، شناگاههایی که از نظر سلامت تایید شوند مزین به پرچم‌های آبی می‌شوند؛ این اقدام رقابت سالمی را برای سرمایه گذاران و مدیران شناگاهها ایجاد می‌کند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: طرح پرچم‌گذاری در سایر کشورها اجرا شده و در ایران برای اولین بار قرار است از تیرماه آغاز شود؛ ادعا نمی‌کنیم این طرح بهترین طرح خواهد بود اما امیدواریم در حین انجام کار به اشکالات احتمالی پی ببریم تا در آینده آن را به بهترین شکل اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.