اراک- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی گفت: هفت هکتار از اراضی مرتعی اراک در آتش سوخت.

۷ هکتار از مراتع اراک دچار حریق شد

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی،سرهنگ منصور بهزادی با اشاره به آتش‌سوزی در مراتع شهرستان اراک اظهار داشت: در یک حادثه آتش‌سوزی روز گذشته ۷ هکتار از مراتع اراک شامل چهار هکتار از مراتع دره گردو در اراک و سه هکتار از مراتع روستای کله نمک کوه اراک (واقع در دو راهی شازند) در آتش سوخت.

وی افزود: این آتش سوزی‌ها از ساعت ۱۳ روز گذشته بر اثر سهل انگاری عابران به وقوع پیوسته که مهار آن تا ساعت ۱۶ به طول انجامید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی تصریح کرد: سه گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی این استان متشکل از ۷ نفر از افراد این یگان آتش‌سوزی را مهار و از بروز خسارت‌های بیشتر به اراضی طبیعی این شهرستان جلوگیری کردند.

بهزادی بیان کرد: این آتش‌سوزی در مراتع و منابع طبیعی علاوه بر خسارت ۵۰ میلیون ریالی به هر هکتار از این اراضی سبب از بین رفتن منظره زیبای طبیعت، نابودی پوشش گیاهی منطقه از بین رفتن میزان زیادی علوفه مورد نیاز دام ها، کاهش جذب ذخیره نزولات آسمانی در مناطق مورد حریق، آسیب رساندن به محیط زیست، مساعد شدن زمینه فرسایش‌های آبی و بادی و شیوع آفات و امراض گیاهی در این مناطق می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون چهار فقره آتش‌سوزی در مراتع استان مرکزی رخ داده است که در مجموع به ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این استان خسارت وارد کرده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مرکزی عنوان کرد: از مردم تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هر گونه دود و آتش‌سوزی در مراتع استان با شماره ۱۵۰۴ اداره کل منابع طبیعی تماس گرفته و بازرسان این اداره کل را در جریان آن قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.