بندرماهشهر- عملیات اجرایی فاز نخست فرهنگسرا و باغ موزه ۱۳ هکتاری شهرستان بندر ماهشهر با حضور جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.

احداث فرهنگسرا و باغ موزه ۱۳ هکتاری ماهشهر آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار خوزستان روز سه شنبه در حاشیه آغاز ساخت این مجموعه فرهنگی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این فرهنگسرا و باغ موزه برآورد هزینه شده، گفت: فرهنگسرا و باغ موزه ۱۳ هکتاری شهرستان بندرماهشهر از بی نظیرترین پروژه های جنوب غرب کشور در نوع خود است.

غلامرضا شریعتی افزود: این مجموعه کم نظیر در زمینه زیست محیطی، حاصل ارائه خدمات اجتماعی صنایع به این شهرستان است که قابل تقدیر و تشکر است.

وی اظهارکرد: برای ساخت ساختمان آموزش گام نخست این مجموعه، ۴۰ میلیارد ریال از سوی شرکت نویدزرشیمی تامین اعتبار شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: این پروژه کمک قابل ملاحظه ای در ارتقای رفاه و استانداردهای زندگی مردم این منطقه می کند که امیدواریم با همکاری مجتمع های پتروشیمی منطقه و شهرداری بندرماهشهر به زودی شاهد تکمیل سایر بخش های این پروژه باشیم و جهشی در استانداردهای زندگی شهروندان و گردشگری استان ایجاد شود.

شریعتی گفت: این پروژه شامل ساختمان آموزش، آکواریوم، موزه حیات وحش، گلخانه، باغ خزندگان و پرندگان، رصد خانه و سالن ورزشی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: بحث آموزش و ارتقای دانش زیست محیطی از ملزومات اصلی مسائل زیست محیطی است که با راه اندازی این پروژه تحولی در بحث آموزش زیست محیطی در منطقه به وجود خواهد آمد.

احمدرضا لاهیجان زاده ادامه داد: گام نخست این پروژه شامل ساختمان آموزش در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در ماهشهر احداث می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این پروژه بندرماهشهر تبدیل به قطب برگزاری همایش های علمی و مراجعات گردشگری برای معرفی ظرفیت های این شهرستان به کل کشور شود.

شهردار بندر ماهشهر نیز گفت: ۱۳ هکتار زمین این مجتمع فرهنگی از سوی شهرداری تامین شده است.

غلامحسین کمایی افزود: به منظور ارتقای فرهنگ و آموزش های محیط زیست در شهرستان بندر ماهشهر پارسال تفاهم نامه ای با استانداری خوزستان و اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان، فرماندار و شهرداری بندر ماهشهر و پتروشیمی های شهرستان با موضوع ایجاد مرکز آموزش و باغ موزه محیط زیست امضا شد.

وی اظهارکرد: به همین منظور طرح جامع فرهنگسرا و باغ موزه محیط زیست بندر ماهشهر و طرح اجرایی گام نخست آن شامل ساختمان آموزش تهیه شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.