بجنورد- معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون ۳۷ هزار و ۷۰۶ نفر در سطح استان وجود دارند که برای ورود به بازار کار هیچ گونه انگیزه ای ندارند.

۳۷ هزار نفر در خراسان‌شمالی انگیزه ای برای کار ندارند

به گزارش قدس آنلاین، نجفی اظهارکرد: میزان جمعیت بی انگیزه استان برای ورود به بازار کار از میانگین کشوری کمتر است.

وی گفت: این افراد به دلیل عدم تربیت مناسب از سوی خانواده ها، دستمزدهای پایین و یا عدم وجود مهارت لازم و صرفا آموختن مطالب آموزشی به صورت تئوری تمایلی برای اشتغال ندارند.

معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه خروجی آموزش عالی در سطح کشور افزایش یافته است، افزود: در شرایط فعلی دیگر برای قبولی در دانشگاه رقابتی وجود ندارد بلکه افراد با یکدیگر برای ورود به کدام دانشگاه به رقابت می پردازند.

وی گفت: در گذشته خانواده ها فرزندان خود را پس از اتمام سال تحصیلی و در سه ماه تعطیلی مدارس به اشتغال در حرفه ای می فرستادند تا علاوه بر آموزش متون درسی در مدرسه، در بیرون از آن نیز فرد بتوانند حرفه را یاد بگیرد.

نجفی یادآورشد: این در حالیست که هم اکنون برخی از خانواده ها در یک چرخه تربیت ناصحیح کودک خود را همانند شاهزاده و ملکه و به اصطلاح در پرقو نگهداری کرده و صرفا خواهان تحصیل وی هستند، در حالی که با این روش فرد از انجام مسئولیت های زندگی در آینده سر باز می زدند.

وی با بیان اینکه هنگام آموختن حرفه و شغلی، نوجوان قدرت جسارت و مسئولیت پذیری را هم یاد می‌گیرد، افزود: در گذشته کار برای افراد تقدس و ارزش بسزایی داشته و افراد به انجام آن افتخار می‌کردند.

معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی با تاکید براینکه در جامعه امروزی فرهنگ انجام کار ضعیف است، یادآورشد: بیشتر جوانان و نوجوانان جامعه کنونی مایل به حمایت مالی خانواده هستند، تا اینکه خودشان بخواهند کاری انجام دهند تا در مقابل آن رقم کمی به عنوان حقوق دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح کشور برنامه جامع کارآفرینی در این استان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: برپایی سمینارهای انگیزشی، راه اندازی بازارچه دانش آموزان کارآفرین و پارک خلاقیت کودک نیز در راستای اجاد تمایل در بین کودکان، نوجوانان و جوانان انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.