شهرکرد- شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه سد معبر در پیاده‌روها باعث تضعیف حقوق عامه مردم می‌شود، گفت: امیدواریم با تصویب قانون‌های جدید شاهد حل معضلات شهری باشیم.

تصویب قانون‌های جدید برای حل معضلات شهری ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، نورالله غلامیان صبح چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی تخلفات شهری در شهرداری شهرکرد، اظهار کرد: موضوع تخلفات شهری از جمله سدمعبر، دست‌فروشی و دوره‌گردی از جمله مسائلی است که عوامل مختلفی در شکل‌گیری آن نقش دارند.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی، بیکاری و فقر از مهم‌ترین عوامل بروز معضلات شهری هستند، ادامه داد: به عنوان مثال رکود در ساختمان‌سازی منجر به بیکاری کارگران زیادی شده است و این افراد برای امرار معاش دست به دست‌فروشی و دوره‌گردی می‌زنند، این موضوع باعث بروز مشکلاتی در سطح شهر و به‌خصوص معابر می‌شود و اگر با این افراد برخورد نشود در آینده باعث بروز مشکلات بیش‌تری می‌شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه سدمعبر در پیاده‌روها باعث تضعیف حقوق عامه مردم می‌شود، عنوان کرد: باید به حقوق مردم احترام گذاشت، سد معبرها علاوه بر بروز تصادفات، گاهی شأن و منزلت عابران را زیر سؤال می‌برد.

غلامیان با بیان اینکه در این هم‌اندیشی، باید برای رفع معضل سدمعبر از تجربیات شهرهای بزرگ استفاده کنیم، افزود: برای مقابله با معضل سدمعبر به یک عزم جدی با همکاری ادارات و ارگان‌های مرتبط از جمله سیستم قضائی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و اتاق اصناف نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه در بحث مدیریت شهری تمهیداتی به‌صورت قانونمند برای حل این مشکل پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: با توجه به نارضایتی اصناف از وجود دوره‌گردان خیابانی، شهرداری شهرکرد نیاز به یک عزم جدی برای حل این معضل با همکاری ادارات و ارگان‌های مرتبط دارد.

شهردار شهرکرد در پایان با اشاره به اینکه قانون برخورد با سدمعبر مربوط به سال ۱۳۳۰ است، افزود: قانون بد از بی‌قانونی بهتر است و امیدواریم با تصویب قانون‌های جدید شاهد حل معضلات شهری باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.