اراک- مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: تمامی اختیارات محیط زیست استان در راستای برخورد با صنایع آلاینده که به بهانه های مختلف سلامتی مردم را نادیده می گیرند، به کار گرفته می شود.

تمام اختیارات را برای مقابله با صنایع آلاینده به کار می‌گیریم

به گزارش قدس آنلاین، سعید محمودی در نشست هم اندیشی سه جانبه اصحاب رسانه، سازمان های مردم نهاد و مدیران محیط زیست و منابع طبیعی استان که در اراک برگزار شد، اظهار داشت: محیط زیست برای صنعت پاک و سبز فرش قرمز می گستراند و با تمام توان از اینگونه صنایع در مسیر رشد اقتصادی استان حمایت می کند .

وی افزود: لکن صنایعی که ضابطه و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نکرده و برای سالم سازی محیط زیست تلاش نمی کنند و برای سلامت مردم اهمیت قایل نیستند، با تمام توان با آنها برخورد خواهیم کرد.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: هر زمان که لازم باشد از قوه قهریه و آن ابزاری که قانون در اختیار محیط زیست قرار داده، استفاده می کنیم و اجازه نخواهیم داد صنایع و هر واحد تولیدی به بهانه های مختلف سلامت مردم و جامعه را به خطر اندازد و راه خودش را ادامه دهد.

محمودی با بیان اینکه این مهم در دستور کار محیط زیست استان مرکزی است، خاطرنشان کرد: در این زمینه مسئولان، رسانه ها و سازمان های مردم نهاد باید در کنار محیط زیست تلاش کنند تا مطالبات مردم اراک که همان شهری پاک و عاری از آلودگی است، تحقق پیدا کند.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: صنایع باید ابتدا به شرایط عادی و غیرآلاینده بازگردند و سپس با پیگیری و ارائه راهکار درست در نهایت به صنعت پاک و حتی سبز در استان تبدیل شوند و این مهم باید از اهداف همه سازمان ها باشد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: در مورد ایرالکو(شرکت آلومینیوم سازی اراک) هم خط دو و سه این کارخانه احیا شده، خط چهار تعطیل شده و خط پنج هم در آستانه تعطیلی است که این اتفاق مثبتی است .

محمودی ادامه داد: نیروگاه امام خمینی(ره) شازند هم که طراحی شده برای استفاده از مازوت بوده و خروجی این سوخت هم بسیار آلاینده است و در گذشته طی  ۳۶۵ روز سال از سوخت مازوت استفاده کرده، هم اکنون در اکثر ایام سال از سوخت گاز استفاده می کند، همچنین تمام کوره های آجرپزی هم گازسوز شده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.